Aquesta setmana, aprofitant que encara no han començat els tallers, els i les Acròstics han arrencat el repte de dissenyar la porta de la seva classe. Primer, cadascú ha fet una proposta individual, deixant volar la imaginació. Després, en equips, han posat idees en comú i han consensuat una de conjunta. La setmana que ve faran una votació per escollir la proposta que més els agradi i… es posaran mans a l’obra per construir la seva porta!
A més a més, els infants de 6è i la classe dels Passaparaula de 5è han rebut una formació sobre el Consell dels Infants municipal de Castellbisball. Primer de tot, els han explicat què és aquest consell, quines funcions té i com s’organitza. Després, han reflexionat sobre diferents problemàtiques que els poden preocupar com a infants: la pobresa, el bullying, la igualtat, les ciutats amables, la salut del planeta, la vida familiar… Han hagut d’escollir tres temes, argumentar per què els triàvem i proposar accions que es podrien portar a terme per millorar-los. Això els ha ajudat a entendre millor com funciona el Consell i a ser més conscients del paper tan important que pot tenir. Ara, tots aquells infants que hi vulguin formar part hauran de presentar la seva candidatura. Estan molt il·lusionats de poder participar i fer sentir la seva veu!
La classe els Tutti Frutti de 4t, , aquests dies, estan treballant les unitats de mesura de longitud, a més d’altres aspectes teòrics de geometria. Han estat prenent algunes mides d’objectes que els envolten. Properament seguiran treballant aquests aspectes amb més profunditat. També, s’han retrobat amb els seus fillols i filloles de la classe dels Rodolins d’I5, ha estat un moment molt especial tornar-se a veure i començar plegats un nou curs ple de noves experiències i emocions. Primer de tot la classe dels Tutti Frutti ha interpretat una cançó amb l’ukelele, instrument que comencen a conèixer aquest curs. Seguidament, han dut a terme una dinàmica per aparellar-se: havien de buscar la paraula que rimés. Un cop fetes les parelles, han gaudit d’una estona de joc i de lectura de contes.
Aquesta setmana li ha tocat a l’altre mig grup de la classe dels Camaleònics de 3r llegir als seus fillols i filloles el conte de Cal Mateu. També, han estat treballant l’alfabet, el diccionari, les definicions i han aprofitat per anar ampliant vocabulari cercant paraules noves. El diccionari l’utilitzem poc però l’hem de conèixer i saber que és un recurs més que disposem. A vegades simplement fullejant-lo descobrim paraules noves, això és difícil de fer amb internet. A més a més, han treballat una estratègia de lectura, la visualització d’allò que llegim. Poder anar fent-nos imatges d’allò que llegim, ens ajuda a comprendre millor!
La classe dels Pica Lletres de 2n han presentat la informació de les entrevistes, s’han imaginat com seran en el futur, han treballat vocabulari amb la lectura i escriptura de tardor, han conversat sobre els valors de les bones persones, han fet numeració amb diversos jocs… una setmana plena d’aprenentatges!
La classe dels Parauleja de 1r, han aprés la dita d’octubre amb llenguatge de signes. S’han iniciat amb la suma i la resta i s’han mostrat molt motivades i motivats! També han començat a preparar l’exposició per presentar la seva família.
La classe dels Rodolins ha engegat l’hort de l’escola! Primer de tot han pensat, dibuixat i/o escrit per equips el llistat de “què necessitem per engegar l’hort?”, tot seguit, ho han compartit amb tot el grup classe. Després del pati ha sigut l’hora de la veritat…”Taller de l’hort” han plantat enciams, espinacs, cebes… Ara toca cuidar l’hort i seguir investigant com fer-ho!
La classe de les Rimes d’I4 han començat a treure tres fotos dels cartellets que utilitzen per passar llista i així fixar-se millor en els noms escrits. Cada setmana en treuran 3 fins que no en quedi cap. També han aprés el significat de la dita: “A la tardor ni fred ni calor.” També han omplert una preciosa panera de tardor amb plastilina.
I els més petits de l’escola, la classe de les Moixaines d’I3 ha pintat fulles amb els colors de tardor fent màgia amb la pintura de dins la bossa, també han estat decorant el seu nom i, així de mica en mica van reconeixent lletres. Avui han anat al bosc del costat de l’escola per anar a collir fruits i elements de la tardor, han trobat fulles, aglans, pals i branques, i algun bolet que no han tocat! La setmana que ve ho enganxaran al mural que van pintar el dilluns, ja us ensenyarem el resultat de l’obra!


