5è Exposició Mediterrani i Taller de la cèl·lula.

Hola, som els alumnes de 5è i el passat 13 de febrer vam visitar l’exposició que hi ha al Caixaforum sobre el Mediterrani i també vam assistir a un taller sobre la cèl·lula.

Primer, ens van fer una visita guiada per l’exposició sobre el Mediterrani. Ens van explicar que el significat del seu nom es “mar entre terres” També vam poder veure en una maqueta que és un mar que només té tres llocs per renovar les aigües: l’estret de Gibraltar, el canal de Suez i el mar mort.

També vam poder observar diferents tipus de sorra originaria de diferents platges del mediterrani.

Vam poder tastar aigua de diferents mars: del Mediterrani, del mar Mort i del mar de Barent. A través del gust, vam constatar que hi ha diferents graus de salinitat de l’aigua.

A més ens van ensenyar un vídeo que explicava que el Mediterrani es va assecar fa milions d’anys. Va ser un procés lent, però més endavant es va tornar a ompli i només va tardar dos anys.

La segona activitat d’aquesta excursió va ser el Taller de la cèl·lula. Després de recordar què era una cèl·lula, vam poder observar al microscopi cèl·lules d’una tomata i una ceba.
En conclusió va ser una excursió divertida.

Les i els alumnes de 5è