REPTES MATEMÀTICS QUE ENS FAN BALLAR EL CAP 2

A l’escola ens ha arribat un material nou per les classes d’Ed. Física, però hi ha un petit inconvenient, i és que aquest material ve desmuntat, caldrà fer servir l’enginy i totes les nostres habilitats per donar-li forma, inicialment els alumnes de P5 no sabem ben bé que n’hem de fer, els facilito un model de referència que els permetrà fer-se a la idea de quin ha de ser el resultat final del seu muntatge, passem del pla al tridimensional, al volum.

No resulta una tasca fàcil, després d’una estona de manipular no ens en sortim,  així doncs necessitem obrir els models (cub i prismes) per veure com s’organitza  i es plega el seu interior.

Un altre cop una tasca que inicialment els sembla fàcil es complica per moments!!

Aprenem anomenar el resultat final dels nostres muntatges, i els comparem amb la idea inicial que en teniem. No és un quadrat, és un cub; no és un rectangle, és un prisma!! Descobrim que els prismes poden tenir diferents tipus de bases i prendre així noms més concrets (prisma rectangular, triangular, …).

Observem i detectem les diferències entre aquestes figures, i ens apareixen nomenclatures noves com vèrtex, arestes, base, cares,…les comptem i recomptem, les comparem,…ara ens aventurem a construir les nostres figures en el pla i a partir d’aquestes en volum, palets i plastelina és tot el que necessitem per fer-ho!!

Hem fet grans descobertes i a totes elles hi hem d’afegir la figura del rombe!!