REPTES MATEMÀTICS QUE ENS FAN BALLAR EL CAP 1

QUANTS PALETS DE POLO HI HA DINS D’AQUESTA CAIXA?

Els demano als alumnes de P5 si em poden donar un cop de mà, doncs tinc una caixa plena de palets de colors i vull saber quants n’hi ha i a mi la veritat és que se’m fa costa amunt comptar-los tota sola, ells amb bona predisposició no s’ho pensen dues vegades, el que no saben pas és que els serà una tasca més difícil del que inicialment es pensen.

S’hi posen mans a l’obra, compten, recompten, es perden, tornen a començar, ja no me’n recordo!!…Aix així no ens en sortirem!!

Ens aturem un moment a pensar que ens està passant amb quins problemes estem topant i com podem resoldre-ho d’una manera més senzilla, contemplem totes les opcions inicialment totes semblen bones, però anem comprovant que no ens són útils, el que en un principi ens semblava obvi i lògic, ara ja no ho és; així doncs, les anem descartant. Finalment el Biel recorda que fa no pas gaire hem après a comptar de deu en deu (quadre numèric, la data al matí,…) i proposa als companys fer grupets de deu.

(Perquè no apliquem allò que hem après en un context nou i diferent?!)

Ens apareix un nou concepte, la DESENA! Aprendrem a descomposar nombres, composar-los, llegir-los, escriure’ls,…

Molt bé!! Si voleu saber com acaba tot plegat i quants palets hi ha dins la caixa…

Els nombres tenen cops amagats!! Hem descobert també que alguns es poden repartir en dues parts iguals i d’altres no, i que per tal de diferenciar-los els anomenem parells o senars i hem descobert que en el quadre numèric aquests responen a una ordenació amb molta més lògica del que inicialment ens pensem t’ho miris com t’ho miris!!