PROJECTE: VIATGEM. ELS MITJANS DE TRANSPORT

Mi película from Zer La Coma on Vimeo.

Aquest trimestre les nenes i els nens de Cicle Inicial hem estat viatjant prop de casa, per tot el món i fins i tot per l’espai!! .

Per poder-ho fer hem hagut d’aprendre moltes coses: investigar, experimentar, aprendre nou vocabulari, entendre coneixements,  planificar….i així a mesura què hem anat aprenent, hem viatjat!.

Amb tot el que hem après, a més a més d’anar fent el nostre quadern d’aprenentatge, hem acabat fent un circuit mòbil per a poder-lo deixar a l’escola i jugar-hi tots plegats.

Hem conegut els mitjans de transport fent una especial atenció a l’educació viària descobrint i aprenent a respectar els senyals de transport i les normes de circulació.

Hem descobert les possibles classificacions dels mitjans de transport:

1. Segons el què transporten ( passatgers o mercaderies)
  2. segons el nombre de persones que transporten (Individuals o col·lectius)
  3. Segons la utilitat que tenen (per ajudar, per viatjar, per a fer esport)
  4. Segons la energia que utilitzen (gasolina, electricitat, força del vent, força de les persones)

Ens hem desplaçat per diferents vies de comunicació: per terra, per mar i per aire i fins i tot hem descobert que hi ha llocs en els que s’utilitzen mitjans de transport especials (gòndoles, dromedaris, trineus, ases…).

Hem vist cóm son i cóm funcionen ports i aeroports. Fins i tot hem vist de primera fila, el port de Tarragona.

Hem investigat com han canviat els transports amb el pas del temps  i hem imaginat com poden ser en el futur.

Hem sabut com es mouen els mitjans de transporti si són o no contaminants.

També hem experimentat perquè flota un vaixell i cóm funciona un submarí a través de l’experimentació, descobrint el principi de flotabilitat i parlant d’Arquímedes.

Els pares i les mares de l’Abril i de l’Isaac van venir a ensenyar-nos  a l’escola dues motos: una de gasolina i una elèctrica i ens van ensenyar les seves diferències.

Ha estat un divertit fer aquest viatge que segur ens servirà per a ser millors viatgers en un futur.