Experiments a Cicle Incial

Benvolguts pares i mares, els alumnes de cicle inicial el dia 5 a la tarda van realitzar dos experiments a la classe.

Escuma màgica

Materials

• un pot o got

• vinagre blanc

• bicarbonat de sodi

• colorant alimentari o aquarel·les líquides

• detergent per a plats

Procediment

El procediment és molt senzill: posem vinagre al nostre flascó o got, tirem unes gotes de detergent, unes gotes de colorant o aquarel·les per donar color, i barregem. És en aquest moment que es produeix la “màgia”, tirem bicarbonat de sodi dins el got, i la reacció entre el vinagre i el bicarbonat produirà una escuma que creixerà i creixerà deixant als nens amb la boca oberta.

Vídeo de l’explicació:

Inflar un globus

• bicarbonat

• vinagre blanc

•  un embut

• una ampolla de plàstic (per exemple una ampolla d’aigua buida)

Procediment

Plena una tercera part de l’ampolla amb vinagre blanc. Amb una cullereta, plena per la meitat el globus, és a dir al voltant de 6 culleretes de bicarbonat. Connecta la part per on s’omple el globus amb la boca de l’ampolla, sense deixar que el bicarbonat caigui dins. A continuació, eleva el globus perquè s’aboqui el bicarbonat a l’ampolla, la qual cosa farà que es produeixi un efecte efervescent que l’inflarà.

Vídeo de l’explicació:

Esperem que us animeu a realitzar els experiments a casa amb els vostres fills.