EMOCIONA’T, DIGUES EL QUÈ SENTS! (Intel·ligència emocional)

“Educar la ment sense educar el cor, no és educació en absolut.” (Aristòtil)

Per aconseguir que l’infant creixi, en tota la dimensió de la paraula, no n’hi ha prou amb l’adquisició de coneixements. L’educació és un procés educatiu, continuat i permanent d’aprenentatge per a la vida, les emocions són molt importants i cal que les tinguem en compte des dels inicis.

Actualment és tant important l’adquisició de coneixements com la gestió de les emocions amb la finalitat  d’augmentar el benestar personal i social.

El cervell només aprèn si hi ha emoció.” (Mora, 2016)

A l’aula d’ed. infantil ens hi embarquem amb el propòsit d’iniciar un llarg i emocionant viatge que comença amb la CONSCIÈNCIA EMOCIONAL. Com bé diu Rafael Bisquerra “consisteix en conèixer les pròpies emocions i les emocions dels altres a partir de l’observació del propi comportament així com el de les persones que l’envolten.”

Reconèixer les emocions i saber gestionar-les és, de fet, un aprenentatge per a tota la vida, que denota el grau de maduresa d’un individu i que permet, tant als infants com als adults, millorar el seu benestar personal i social.

“Construir una bona educació emocional és futur!

Iniciem la nostra aventura de la mà d’un dels monstres més coneguts i estimats per tots i totes, EL MONSTRE DE COLORS. (Autora: Anna Llenas)

Famílies, ens acompanyeu en aquest apassionant viatge? Som-hi!