DENIP 2020 Dia Escolar de la No violència i la Pau

El dia 30 de Gener, es celebra el DENIP (Dia Escolar de la No Violència i la Pau) i com ja és tradició,  la nostra escola i les amigues i els amics d’ASPROS, ens hi hem sumat.

Hem estat pensant, sentint i compartint què és per a nosaltres la PAU, hem fet desitjos de PAU, hem fet mandales en pedres, per aprendre a relaxar-nos i estar tranquil·les i tranquils… i les hem posat dins el símbol de la PAU.

Per acabar hem cantat plegades  i plegats, una cançó de PAU (Damaris Gelabert. Festa de la Pau).

Us convidem a llegir el manifest, els nostres desitjos, i veure les imatges.

VOLEM LA PAU.

MANIFEST DENIP 2020. Escola El Roser de Sudanell

DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU.

Cada 30 de Gener des del 1954 es celebra a totes les escoles del món el DENIP. Es celebra aquest dia per recordar l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi.

Ell va lluitar per a que tothom tingui els mateixos drets, una educació que permeti viure arreu  del món amb tolerància amb solidaritat, bondat, amistat, afecte, confiança, ajuda, treball cooperatiu, respecte, etc.

El seu missatge ens diu que l’Amor és millor que l’egoisme, la NO violència és millor que la Violència, i la Pau és millor que la guerra.

A nosaltres també ens agradaria que hi hagués un món millor, començant per nosaltres mateixos, intentant cada dia que hi hagi menys conflictes a la classe, al pati, intentar parlar més amb els nens i nenes amb qui no tenim tanta relació…

Tots nosaltres volem viure en un món segur, on la Pau, la No- violència i el bon tracte siguin les bases de la nostra convivència.

Cada any a totes les escoles celebrem el dia de la PAU  amb diferents actes, aquest any a la nostra escola hem creat unes mandales amb pedres pintades on tot l’alumnat, i els amics d’ASPROS, hem construït el símbol de la PAU al pati.

El significat de la mandala és un símbol ritual i espiritual del budisme i l’hinduisme que representa l’univers.

Representa la unitat, l’harmonia i la infinitat de l’univers. Per això, hem fet mandales pel dia de la PAU, perquè la PAU és això. És que l’univers, el món, estigui en harmonia, en equilibri.