Alliberament d’un aligot comú al pati

Un dia durant la segona quinzena d’octubre van venir els Agents Rurals d’Osona per ensenyar-nos un exemplar d’aligot comú, semblava força jove. A l’hora del pati tots i totes les alumnes, de 4t a 6è, vam escoltar les explicacions dels agents i vam poder contemplar aquesta au rapinyaire tant bonica. Al final va ser alliberada i va aixecar un bonic vol tot perdent-se a l’horitzó. Les nostres corredisses pel pati la van acompanyar i les nostres mirades van quedar fixes cap al cel fins que la vam perdre de vista.

• Característiques de l’aligot comú.-

L’aligot és un ocell rapinyaire diürn que fa al voltant de 55 cm de llargada i uns 120 cm amb les ales obertes. És de color marró fosc per sobre i més pàl·lid amb ratlles per sota. La cua és curta i arrodonida.
Menja petits mamífers, conills, insectes i ocells. També s’alimenta d’animals morts.
Fa el niu amb branques dalt dels arbres o en cingles. Viu en zones boscoses, però passa molt temps planejant per àrees descobertes o parat dalt d’un pal elèctric.
És un ocell molt territorial que passa tota la seva vida al mateix lloc. A Catalunya se’l pot veure per tot el territori. A  l’hivern venen molts aligots de centre i el nord d’Europa a passar els mesos freds.

ALGUNES FOTOS MÉS