Els nens i nenes de 6è de l’escola Quatre Vents hem viscut una experiència inoblidable al Camp d’Aprenentatge d’Esterri d’Àneu! Aquesta sortida ha estat la culminació d’un treball d’investigació realitzat prèviament a l’aula, a partir d’una notícia misteriosa: un pagès de València d’Àneu afirmava haver vist un os al seu entorn. A través de diverses activitats, hem pogut posar a prova les nostres hipòtesis i aprofundir en el coneixement del medi natural.
Durant les colònies, vam visitar el Museu de l’Ós dels Pirineus, on vam aprendre molt sobre aquest mamífer tan emblemàtic del nostre territori: com viu, què menja, com s’estudia i quins rastres deixa. També vam fer una excursió al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, on vam fer una ruta fins a l’estany de Ratera i la seva impressionant cascada. Tot i que estàvem a la primavera, ens va sorprendre una nevada que va cobrir el paisatge de blanc i ens va permetre gaudir d’un entorn preciós entre neu i bon temps.
Una altra de les activitats destacades va ser una passejada de reconeixement pel paisatge que envolta València d’Àneu, just on el pagès de la notícia deia haver vist l’os. Aquesta ruta ens va ajudar a observar el terreny amb ulls d’investigadors i a donar resposta a la pregunta que ens havíem plantejat a l’aula.
Per acabar de conèixer el poble i posar a prova la nostra orientació, vam fer una gimcana pels carrers d’Esterri d’Àneu, plena de reptes i diversió. I, com no podia ser d’una altra manera, també vam tenir temps lliure per gaudir de la casa de colònies, compartir estones de joc i convivència, i crear records que ens acompanyaran per sempre.
Una experiència plena d’aprenentatges, natura i emocions!
Al següent enllaç podeu veure una carpeta amb totes les fotografies de les colònies dels nens i nenes de 6è:


