Decret de menjadors

Què és el Decret de menjadors?

El Decret de menjadors (actualment en fase d’avantprojecte) vol regular la contractació del servei de menjador a totes les escoles públiques de Catalunya.

Aquest esborrany només recull la licitació pública del servei com a model de gestió dels menjadors escolars. Així, les famílies i les AFA només podran participar en les comissions corresponents i no podran decidir directament sobre el servei.

Aquí teniu la última versió de l’esborrany del decret de menjadors.

Què suposa per a la nostra escola?

L’espai de migdia del Pins sempre ha estat gestionat per l’AFA de l’escola. Ara contractem directament tot el personal de coordinació, educadors, educadores i cuina. Amb l’actual proposta de decret perdríem la gestió d’aquest espai i quedaria en mans de l’empresa que guanyi el concurs.

L’esborrany de decret preveu uns ratis d’ educadors i educadores molt per sota dels que tenim a la nostra escola; deixa de banda els infants amb necessitats especials; inclou alternatives com la línia freda en el menjar;  vincula el servei a la viabilitat econòmica; es limita a regular la gestió de menjador i no la totalitat del temps de migdia, així doncs, deixa de banda el projecte de lleure educatiu que tenim al Pins…

Què volem fer?

Volem aturar aquest avantprojecte perquè minvaria tant la qualitat dels nostres àpats, com l’atenció acurada dels nostres fills i filles. Volem continuar participant i decidint sobre el que més convé per a la salut i el benestar de la nostra mainada.

Si tu també hi creus, ens trobem a les mobilitzacions organitzades per SOS Migdia Sant Cugat.

A més, us fem arribar el manifest que signa La Plataforma SOS Migdia StQgat, en contra de l’esborrany del decret de menjadors i que llegiran en el ple de dilluns.
Si vosaltres tampoc hi esteu d’acord, us convidem a imprimir, signar i enviar el manifest a migdiastq@gmail.com per tal de portar-lo al ple de l’ajuntament.

MANIFEST PLE AJUNTAMENT 19 NOVEMBRE – per imprimir

Tenim un grup de whasapp on volem comunicar tot el que està passant i cridar a les mobilitzacions. Si en voleu formar part, afegiu-vos-hi! https://chat.whatsapp.com/FQSYxeqBfqFKtQxnhQIgRF

Des de l’AFA farem tot el que puguem per no perdre el que tenim al Pins! Us mantindrem informats i informades.