Visita de Mahmuda Mohamed

Aquest matí a la Biblioteca Escolar Ricardo Alcántara ens ha visitat la Mahmuda Mohamed. La Mahmuda és una noia saharaui que des de fa aproximadament sis anys viu a Barcelona. Ella és una de tantes i tantes nenes que venien a passar els estius a casa d’una de les families espanyoles que acollien a aquest petits. Ha vingut a la nostra escola per explicar de primera mà com és la vida dels nens i nenes saharauies en el campament d’Smara, ja que ella és nascuda en aquest campament.

I en aquest campament precisament és on es desenvolupa l’acció d’uns dels llibres preferits dels nostres lectors de 6è “Palabras de Caramelo” i ha donat la casualitat que la Mahmuda s’ha llegit el llibre, coneix a l’autor del llibre, Gonzalo Moure, i que de petita anava al Bubisher (autobús biblioteca) a llegir contes.

Ens ha explicat com li agradava llegir aquells contes que li arribaven en el bus i tot l’esforç que li ha suposat adaptar-se a la vida en un lloc amb una cultura tan diferent a la seva. La clau ha estat el seu esforç i les ganes d’aprendre i ajudar els altres.

Ens ha deixat a tots bocabadats!!!

Moltísimes gràcies Mahmuda per tot el que ens has ensenyat!!!