Taller de refugiats a 4t i 5è

El passat divendres 17 de maig els alumnes de quart i cinquè van participar a l’escola a un taller que parlava sobre la vida dels refugiats, gent que per diferents motius ha de marxar d’allà on viu i buscar-se la vida a un altre lloc, moltes vegades sense més recursos que aquelles coses que troben al carrer per poder construir el que serà la seva llar.

Ens hem adonat que aquelles persones no tenen cap tipus de comoditat com les que podem tenir a casa nostra, entre d’altres la llum, l’aigua o un lavabo.

Hem construït el nostre poblat xabolista amb materials que hem anat trobant per la classe i hem pogut comprovar que no es fa gens fàcil haver de construir-te la casa i que et puguin fer fora, o que les inclemències del temps facin que la casa es destrueixi i haver de tornar a fabricar-la, tot i que moltes famílies aprenen a valorar allò que tenen encara que sigui poc, mentre puguin estar junts.

Ens ha agradat molt comprovant que de vegades la vida és dura i has de buscar la forma de poder sobreviure tot i que sigui amb un sostre fet de cartró o materials trobats a la brossa que et pugui resguardar una mica del temps, sense mai perdre la dignitat per haver de fer-ho.

Si voleu descarregar les fotos cliqueu al següent enllaç: