Som de Cornellà!!!

El dilluns 19 de juny els alumnes de 1r van fer una exposició als seus padrins de 5è sobre la nostre ciutat que portava per títol: “Sóc de Cornellà”.

Durant l’últim mes els alumnes de 1r han treballat sobre aquest tema interessant-se per conèixer més a fons la nostra ciutat. Entre tots van investigar amb l’ajuda de mestres i famílies sobre les coses que volien saber: festes, activitats culturals, biblioteques, ajuntament, monuments, gegants, etc…

Al final de l’exposició van tenir tots una gran sorpresa ja que ningú esperava la visita de tres gralleres que acompanyen als nostres magnífics gegants el Cornelius i la Fontsanta a totes les seves sortides.

Ens van portar un conte enorme sobre “Una història dels gegants”, l’auca d’en Cornelius i la Fontsanta i la del mag Maginet (que ha estat l’últim en incorporar-se a la colla gegantera), i tres caps grossos, el Ganapius, el Garrulus i la Diana. Les tres gralleres ens van explicar com es toca la gralla i com els agrada acompanyar els gegants per tots els pobles i ciutats de Catalunya cada vegada que surten a ballar.

La Maite ens va ensenyar com ballen els gegants. I totes tres van tocar diverses peces amb la gralla que ens van encantar a tots.

Gràcies a tots i totes els geganters i geganteres de Cornellà que ens han fet passar una estona magnífica!!!