RUTA DEL MODERNISME A 5È

Com ja és tradició a l’escola, els alumnes de 5è van realitzar el divendres passat la ruta del Modernisme pel centre de Barcelona per a veure “in situ” els que hem treballat a classe sobre el Modernisme i Gaudí. Aquests conceptes s’han treballat a partir d’un llibre (Óyeme con los ojos) a Biblioteca i a través de Gaudí i el Modernisme a l’àrea de plàstica.
Aquest any hem tingut la gran oportunitat de poder visitar per dintre la Casa Batlló i va ser aquest el punt de partida de la ruta. Un cop finalitzada la visita vam pujar una mica més per Passeig de Gràcia per veure la façana de la Casa Milà (La Pedrera) i poder veure i dibuixar les rajoles que conformen el terra de tot el carrer que està inspirat en un disseny gaudinià. Un cop dibuixades les rajoles i havent agafat forces esmorzant vam caminar fins al Palau de la Música Catalana on vam poder admirar la seva impressionant façana. Desprès vam creuar Via Laietana per arribar fins a la Plaça de la Catedral. Vam creuar la plaça per poder veure el tros de muralla romana que queda a la plaça i seguint els vestigis del romans vam anar fins a plaça Sant Jaume, des d’allà s’accedeix a les restes de columnes romanes del Temple d’August. Un cop visitades les columnes vam tornar a plaça Sant Jaume on vam veure els edificis de la Generalitat i el de l’Ajuntament. Ja era migdia i ja la gana “apretava” i vam tornar a la plaça de la Catedral per a dinar i descansar una estona. Per finalitzar l’esgotador recorregut vam anar per carrer Ferran fins a la Rambla de les flors on vam poder veure també la façana del Liceu. El nostre recorregut va acabar a Plaça Catalunya. Tots vam gaudir d’un dia fantàstic immersos en el Modernisme i en l’apassionant món de Gaudí.

Si voleu descarregar les fotografies cliqueu a la següent imatge: