El cicle superior al parc de Torreblanca

Els alumnes de cicle superior han fet una sortida amb l’equip Tàndem, la Muriel, l’Helena i en Jordi, on han realitzat diferents activitats relacionades amb les matemàtiques i amb el medi natural.

Primer de tot es van separar per grups i orientant-se amb un mapa, van anar a la zona que se’ls hi havia assignat. Un cop van arribar a la seva zona, van començar a preparar proves que els altres grups més tard van haver de resoldre. Primer van escollir una zona de la part del parc que els hi havia tocat i van mesurar el seu perímetre, seguidament l’àrea d’una altra zona, l’alçada d’un arbre a partir de l’ombra que projectava i fórmules matemàtiques, i per últim amb la guia d’arbres del parc, escollir un arbre i dibuixar les seves fulles juntament amb les característiques d’aquests, per aconseguir que desxifressin de quin arbre es tractava.

Un cop preparades les proves i resoltes per un altre grup, ens vam ajuntar per veure la puntuació de cada un d’ells. Els grups que arribaven a 100 punts rebien un mapa del tresor, on havien de buscar pel parc la seva recompensa per una feina ben feta. Els que no arribaven a la puntuació, havien de fer unes proves extres per aconseguir arribar a la puntuació requerida.

Després de dinar tots junts al parc, van gaudir d’una estona d’esbarjo ben merescuda abans de tornar a l’escola. Va ser una gran jornada, on vam aprendre moltes coses a la mateixa vegada que ens ho passavem molt bé.