Cursa d’orientació de 5è a Can Mercader

Dijous 9 de març de març de 2017, és un dia assoleiat a Cornellà de Llobregat i els alumnes surten de l’escola camí al parc de Can Mercader, disposats a fer una cursa d’orientació amb altres escoles del poble.

En grups de tres han d’anar completant els diferents mapes que la organització els hi proporciona, buscant les nou fites que a cada mapa tenen indicats. Les fites són unes marques de color blanc i taronja, amb un número assignat i una perforadora que fa un dibuix diferent cada vegada. Un cop troben la que estan buscant, piquen aquell número i van a buscar la següent. Quan acaben el mapa, els hi entreguen un de nou amb diferents fites que trobar.

L’emoció del moment els fa començar amb molta energia i molt ràpidament buscant i trobant les pistes que el mapa els indica. Poc a poc les van trobant, unes són correctes i en altres no han sabut entendre el mapa del tot i no és exactament la fita que buscaven, però això no els fa baixar els braços i continuen corrent.

Van completant mapes i més mapes, però les energies del començament ja no són les mateixes, Can Mercader és molt gran i les fites no estan unes al costat de les altres precisament, però el que no decau són les ganes d’aconseguir tots els objectius.

Al final, cansats però molt contents, finalitzen l’activitat. Uns han aconseguit més mapes i d’altres menys, però tots acaben molt contents, que era l’objectiu de l’activitat. Ha estat una experiència molt divertida i gratificant, esperem poder tornar a repetir-la molt aviat!