Curs de sensibilització a 5è

Els nens i nenes de 5è han participat de la jornada de sensibilització que s’ha portat a terme a l’escola.

Primerament hem vist uns vídeos d’esportistes amb discapacitats, que han continuat lluitant i que han arribat a participar als jocs paralímpics, amb uns resultats increïbles.  Hem après que el fet de que una persona tingui una discapacitat, no vol dir que no pugui realitzar un esport, símplement, se l’ha d’adaptar una mica, i ja el podrà jugar.

També hem conegut a en Carlos, un jugador de la secció de bàsquet del Futbol Club Barcelona, que ens ha explicat la seva experiència i les dificultats que comporta fer aquest esport, que pel que hem pogut comprovar, és molt més complicat que el bàsquet que sempre veiem a la tele o juguem a l’escola.

Després hem passat a jugar a aquests esports adaptats, veient la dificultat que poden tenir aquestes persones, i el valor que això comporta a l’hora de realitzar-los. Hem jugat a bàsquet amb cadira de rodes, hem fet hoquei amb una espècie de patinets, hem jugat a futbol amb els ulls tancats igual que ho faria una persona cega i per últim hem jugat a voleibol des del terra, adaptat a persones que els hi falta una cama.

Ha estat una experiència que ens ha agradat molt i ens ha fet veure el valor que tenen aquestes persones al realitzar aquests esports.