6è, els Leucòcits, visiten l’IRB

Els alumnes de 6è, la classe dels Leucòcits hem visitat les instal·lacions de l’IRB (l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona), entitat amb la qual els alumnes de l’escola estem realitzant per tercer any el projecte Tàndem.

Al matí hem agafat el Trambaix que ens ha portat molt a prop de les instal·lacions. Allà ens esperaven la Muriel i en Jordi, què ens han acompanyat durant tota la visita i ens han ensenyat el Parc Científic de Barcelona per dintre. Un cop allà ens hem separat en dos grups i amb dos investigadors del centre, hem fet de científics allà mateix.

En una de les activitats hem parlat de les cèl·lules i després les hem capturat en una pipeta, i les hem col·locat amb molt de compte en uns portaobjectes tal i com ho farien allà quan volen investigar. Com que les mostres que hem preparat nosaltres s’havien d’assecar per poder veure alguna cosa al microscòpi, en Joel ja ens tenia unes mostres preparades per poder veure coses.

A la segona activitat, hem entrat a una sala on dormen a les mosques per poder investigar amb elles. Ens han fet d’una petita però molt interessant xerrada sobre el perquè es treballa amb Drosophiles (mosques de la fruita), hem pogut veure com fan per adormir-les amb diòxid de carboni (CO2) i poder invesigar amb elles. Un cop adormides, les hem pogut veure pel microscopi i hem vist que havien de diferents tipus; amb els ulls vermells o negres, amb ales llargues o curtes, amb ales rectes o torçades, amb pèls i sense pels… I tot això ho fan modificant gens de la mosca per poder trobar cures per a malalties.

Després dels tallers hem esmorzat i la Muriel ens ha fet una visita per tot el Parc Científic, i hem pogut entrar a laboratoris i veure com eren per dintre, quines coses tenien i ens cridaven l’atenció i per acabar ens ha explicat com funciona l’IRB i per a què serveixen les coses que fan aquests científics.

Ha estat un dia molt interessant, i veure els científics en el seu lloc de treball ens ha agradat molt, creiem que ha estat una visita molt interessant i a la qual hem pogut aprendre moltes coses.