INTERNET SEGURA

Dimecres dia 22 de febrer, han vingut el Ramon i el Raül a l’escola; són dos mossos que ens han fet una xerrada sobre internet segura.

Ens han explicat què és una xarxa social. És una manera de comunicar-se que pot ser oralment, per internet, amb pintures…  De xarxes socials n’hi ha de diversos tipus com per exemple d’amistat, de professió, d’aficions, de feina …

Unes de les més conegudes són Facebook, Instagram, TikTok i Be real.

A internet hi veiem un estil de vida surrealista que no sempre és veritat i al veure-ho també ho volem, això s’anomena “postureo”.

No hem de pujar-ho tot a internet perquè podem donar informació de més. Les xarxes socials són bones si se’n fa un bon ús, però molta gent no fa cas de l’edat d’una app o fa fotos d’altra gent sense el seu permís i pot crear un problema fins arribar a una denúncia, s’ha d’estar molt en compte!

Ens han donat uns consells que són els següents:

1. Desconfiar de desconeguts.
  2. Només tenir contactes de confiança.
  3. Paraules clau o secretes per identificar coneguts.
  4. Expressar-se educadament i respectant a tothom.

Els alumnes de 6è creiem que està molt bé que des de fa anys en ensenyin a utilitzar responsablement internet i ens ha ajudat a aprendre moltes coses i a ser més responsables a les xarxes.

Lídia Sánchez i Paula Silvero