ACTE D’OBERTURA DE L’ANY VALLVERDÚ

Acte d’obertura de l’Any Vallverdú a l’Espluga de Francolí amb la presentació del llibre infantil «El vuitè nan»

Aquest 2023 se celebra l’Any Josep Vallverdú per commemorar i homenatjar l’escriptor en el marc del centenari del seu naixement.

El prolífic escriptor va residir durant vint-i-set anys a l’Espluga de Francolí, poble del qual n’és fill adoptiu des del 2008. Per aquest motiu, ha sorgit la voluntat des de diverses institucions, entre elles el Museu de la Vida Rural i el Casal de l’Espluga, entre altres entitats, d’organitzar diverses activitats.

El pròxim dissabte 1 d’abril a les 11.30 h, es farà l’acte d’obertura de l’Any Vallverdú a l’Espluga de Francolí amb la presentació del llibre El vuitè nan, adreçat a infants a partir de set anys, i editat per La Galera.

L’acte comptarà amb la presència de Josep Vallverdú, escriptor del llibre, i de Carme Vidal Huguet, comissària de l’Any Vallverdú. Durant l’acte hi haurà una lectura en veu alta i ressenya del llibre a càrrec de l’alumnat de cicle superior de les escoles Martí Poch i Vedruna Espluga. Abans d’aquesta presentació les autoritats locals rebran en un acte institucional a Vallverdú.

Després de la presentació, el nan del Rovelló, acompanyat dels grallers de l’Espluga de Francolí, li farà entrega a Vallverdú d’una nova placa commemorativa per al parc d’El Rovelló. Per acabar l’acte al pati del Museu de la Vida Rural hi haurà un aperitiu.