DIABLES I SARDANES A L’ESCOLA MARTÍ POCH

Dijous 4 de novembre hem celebrat al pati de l’escola Martí Poch la cloenda de Tardor, temps de sardana i cultura popular, amb els diables com a protagonistes.

Ens ha acompanyat l’Adrià Roca, cap de colla del grup de diables de l’Espluga i l’Iris Capitan, membre del grup també.

A més, no hi ha faltat una colla de familiars i amics que han gaudit de la festa i de les exhibicions.

L’Adrià ha explicat una pila de coses sobre els diables; el Senglar, la bèstia de foc emblemàtica del nostre poble; els personatges que participen de la festa, com la Mort, el Diable Major i la Diablessa; els vestits o les forques i les maces.

Com que ahir l’Adrià i l’Iris van oferir un taller de percussió als alumnes de cicle superior, en la trobada d’avui els alumnes de cinquè han executat La Carretillada, un dels ritmes dels diables. Per la seva banda, els alumnes de sisè han interpretat L’Indi.

La festa ha continuat amb la ballada de La sardana curta de Cassà per part dels companys de sisè i amb l’exhibició de la sardana La patinadora amb les anelles de cadascun dels cursos.

Per acabar, els diferents grups d’alumnes s’han pogut fer una foto al costat del Senglar, un bon record de la jornada de cloenda.