MUSEU-MOLÍ PAPERER I L’ABRIC ROMANÍ DE CAPELLADES

Divendres dia 5 de març, els alumnes de cicle mitjà vam anar d’excursió a Capellades.  El motiu de l’excursió era visitar el museu-molí paperer, i l’abric Romaní.

Un cop vam arribar a Capellades ens vam separar en dos grups, i mentre un grup feia la visita al museu, l’altre grup va visitar el jaciment  paleolític.

El grup que visitava el museu va poder observar el procés de fabricació artesà del paper. La zona de Capellades va ser una de les zones importants en la fabricació del paper durant els segles XVIII i XIX. A l’entorn del riu Anoia hi havia , aproximadament, uns 15 molins paperers. En aquestes èpoques tothom  hi  treballava, des dels infants de 10 anys, fins als avis.

Durant la visita, ens van anar explicant els passos a seguir, així com la maquinària que feien servir.  Vam poder observar com funcionaven els “martells”, els “espolsadors”, les “premses” i els “assecadors”. Per finalitzar la visita, els nostres alumnes van fer un taller i van elaborar tres fulls de paper  de manera artesanal, activitat que els va agradar molt.

A l’abric Romaní ens van explicar que durant la prehistòria Capellades era una zona de pas dels neandertals,  i comunitats d’uns 20 individus hi passaven temporades de tres o quatre mesos. D’aquelles estades se n’han trobat restes d’ossos d’animals que els humans es menjaven, eines de sílex i restes de focs .

Vam acabar la visita practicant el tir amb llança i el tir amb arc.

Tot seguit ens vam reunir els dos grups i vam poder passar una bona estona al parc, dinant i jugant.