La classe de la Festa Major visiten els gegants al museu etnològic

Bon dia, famílies!
El passat divendres 21 de febrer, la classe de la Festa Major va anar al Museu Etnològic i de Cultures del Món a visitar uns personatges molt especials… Sabeu de qui parlem?
Sí! Dels gegants! Després d’haver treballat aquesta tradició a classe, a través de contes, vídeos i recerca d’informació, per fi hem pogut veure els gegants de ben a prop!
Hem après com són els gegants per dins, com és la vestimenta de les persones geganteres, l’origen dels gegants… I també hem vist que Catalunya no és l’únic lloc que té aquesta tradició! També hi ha gegants a països arreu del món.
La pluja ens va fer tornar abans a l’escola, però no ens va impedir passar un matí d’allò més interessant i diferent.
Fins aviat!!!

Cicle superior visita la Barcelona romana

Les nenes i nens de cicle superior hem fet un recorregut per la trama actual dels carrers de la ciutat on es conserven encara restes de diverses construccions romanes (el temple, la muralla i l’aqüeducte) i es visiten també els tallers que es conserven al subsòl arqueològic de la plaça del Rei. Encara que el temps no ens ha acompanyat gaire perquè ha estat plovisquejant tot el dia, hem gaudit de la sortida.

i5: Circ de Carnaval

Estem de Carnaval i a la sessió de MUS-E hem fet la FESTA DEL CIRC.
L’Albert ha portat una maleta d’’on han sortit ple d’elements per disfressar-nos de pallassos i cadascú ha pogut crear el seu personatge.
Després d’una estona de gresca hem pensat quin tipus d’espectacle podríem oferir: hem fet figures acrobàtiques, alguns malabars i un espectacle de titelles!!
Ah, i per ser un bon pallasso ens hem pintat el nas de vermell!

Arriba el Rei Carnestoltes!

Avui dilluns, després del pati ha arribat el rei Carnestoltes a la nostra escola per convidar-nos a viure una setmana d’alegria i disbauxa. Els nois i noies de 6è ens han llegit el seu pregó i després han animat la festa convidant-nos a ballar a tots i totes.
Les famílies han participat en la renovació del Rei Carnestoltes. Volem donar-los les gràcies a tots!!!

Dragonada 2025

El passat 12 de febrer, els alumnes de 6è vam participar a la Dragonada. Una sortida d´Educació Física on gaudim de les instal·lacions de Can Dragó.
Ens ho vam passar molt bé i vam poder conèixer i gaudir de les diferents disciplines de l’atletisme, coneixent altres alumnes de diferents escoles del districte de Nou Barris.

 

2n: Sortida a la biblioteca de Nou Barris

El passat divendres 31 de gener, la classe de la Festa Major va anar de visita a la Biblioteca de Nou Barris. Abans d’arribar a la biblioteca, vam poder aturar-nos a saludar al Baró i la Trini, els nostres gegants, que descansen a la Seu del Districte.
A les 9:30 h ben puntuals, les bibliotecàries ens van obrir les portes. Ens vam endur una bonica sorpresa quan vam descobrir que una de les bibliotecàries era la Lorena, la mare de l’Aníbal!
Vam fer una activitat sobre el circ i els seus artistes i, després, vam poder gaudir d’una estona de lectura lliure. Ens va agradar molt descobrir noves lectures, i ens vam endur alguns llibres en préstec per la classe.
Per acabar, vam anar a esmorzar al Parc de la Balena.
Va ser un matí fantàstic!

DENIP 2025

Avui a l’escola  hem celebrat el DENIP (Dia Escolar de la No Violència i la Pau). Aquest any ens hem reunit al pati per fer un trèvol de quatre fulles. Alumnes, mestres i famílies hem escrit missatges de Pau en unes petjades que hem penjat després a una paret del porxo juntament amb la pancarta:  la Pau és el camí.  Tots junts hem cantat  “Viva la gente”.
Hem gaudit d’una estona molt bonica famílies, alumnes i mestres.