Dia Escolar De La No-Violència i La Pau (DENIP 2020)

Benvolguts pares i mares de l’escola,

Com tots sabeu el 30 de gener és el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) i els alumnes de 6è volem celebrar-ho explicant una història a 3r, 4t i 5è i fent un taller d’origami, que és l’art japonès de plegar papers per fer formes variades.

La història que explicarem és la de la Sadako Sasaki, una nena japonesa que va viure el bombardejos d’Hiroshima i Nagasaki (dues ciutats del Japó). Uns anys després li van diagnosticar una leucèmia provocada per les bombes atòmiques que havien llençat a la seva ciutat quan ella tenia dos anys.

Un dia la seva millor amiga li va explicar la llegenda de les mil grues de paper (si aconsegueixes fer mil grues se’t complirà un desig) i li va regalar la primera grua feta amb paper daurat. Llavors la Sadako va decidir fer les nou-centes noranta-nou que faltaven. Malauradament no va superar l’enfermetat i només va fer-ne sis-centes quaranta-quatre. Aleshores, els seus amics van acabar de fer-les. Des d’aquell moment les grues de paper són un símbol de Pau.

El taller d’origami consisteix en fer mil grues de paper per demanar un desig.

Encara que no us ho cregueu, ens podeu ajudar. Podeu fer grues a casa i portar-les a l’escola.

Us recomanem un vídeo per aprendre a fer-les, aquí teniu l’enllaç:

Tutorial Grues de paper – Marató de TV3 2015 (escola Camí del Mig, Mataró) https://youtu.be/GNAH949p3Cg

Atentament,

La quitxalla de 6è.