Compromís Educatiu Centre

CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU

COMPROMISOS per part dels i de les professionals que treballen al centre:

1. Facilitar una formació que desenvolupi de forma integral a l’alumne o alumna, en la seva dimensió motòrica, artística, intel·lectual, social i emocional.
  2. L’escola és responsable de l’ensenyament dels alumnes i les famílies l’acompanyen en aquest procés.
  3. Vetllar per fer efectius els drets de l’alumnat en l’àmbit escolar, d’acord amb el seu ritme evolutiu.
  4. Fomentar el respecte, la solidaritat i promoure la resolució de conflictes basada en el diàleg i l’assertivitat.
  5. Educar els alumnes en els valors de l’esforç i de la responsabilitat.
  6. Informar la família del projecte educatiu i de les normes d’organització i funcionament del centre.
  7. Respectar les conviccions de la família, en el marc dels principis i valors educatius establerts en les lleis.
  8. Protegir la intimitat de l’alumnat.
  9. Comunicar a la família i a l’alumne o alumna els criteris de qualificació i resultats de les avaluacions.
  10. Adoptar les mesures adients, d’acord amb els recursos que tenim disponibles, per atendre les necessitats educatives específiques de cada alumne o alumna. Informar-ne la família i oferir-li assessorament.
  11. Mantenir una comunicació regular amb la família per informar-la de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne o alumna. Com a mínim es farà una entrevista anual i també sempre que la família ho demani.
  12. Atendre les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família el més aviat possible.
  13. Establir amb la família ponts de comunicació basats en el respecte mutu.
  14. Vetllar per l’assistència de l’alumnat. Comunicar a la família les absències no justificades de l’alumne o alumna.
  15. Donar a conèixer els resultats globals del centre (prova de Competències Bàsiques de 6è, avaluació diagnòstica, …) als representants de les famílies membres del Consell Escolar.
  16. Donar a conèixer als membres del Consell Escolar les orientacions per millorar els resultats globals del centre.
  17. Donar a conèixer, en un termini raonable, les activitats complementàries, calendari escolar, informacions diverses,… mitjançant fulls informatius, circulars i/o WEB del centre.
  18. Revisar conjuntament amb la família el compliment d’aquests compromisos, sempre que el centre o la família ho considerin necessari.
  19. Si és necessari, elaborar i consensuar un apartat de compromisos específics amb determinades famílies, sempre que es consideri necessari.

COMPROMISOS per part de la família:

1. Respectar el caràcter propi del centre i el seu projecte educatiu.
  2. La família és responsable de l’educació dels seus fills/es i l’escola l’acompanya en aquest procés.
  3. Col·laborar en tot el que sigui necessari per a dur a terme els projectes educatius del centre.
  4. Col·laborar amb l’escola. Reconèixer l’autoritat del professorat, la del equip directiu i la del personal no docent.
  5. Conèixer i acomplir les normes de funcionament del centre.
  6. Educar al nostre fill/a en el respecte a les normes del centre, en especial a aquelles que afecten la convivència escolar i el normal desenvolupament de les classes.
  7. Portar el nostre fill/a regular i puntualment a l’escola. Justificarem per escrit totes les faltes d’assistència.
  8. Ajudar al nostre fill/a a organitzar el temps d’estudi a casa i a preparar el material per l’activitat escolar. Vigilar els hàbits negatius (consum excessiu de TV, internet, facebook, videojocs, etc.).
  9. Educar el nostre fill/a en els valors de l’esforç i de la responsabilitat.
  10. Parlar directament amb les/els mestres per resoldre dubtes, solucionar problemes,  preguntar i informar-nos en relació amb l’educació del nostre fill/a.
  11. Facilitar al centre les informacions del fill/a que siguin rellevants pel seu procés d’aprenentatge (mèdiques, psicològiques, actitudinals, familiars,…).
  12. Atendre en un termini raonable les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli el centre.
  13. Adoptar les mesures que puguin afavorir el rendiment escolar i les relacions socials a l’escola del nostre fill/a.
  14. Notificar al centre, el més aviat possible, qualsevol canvi de domicili, telèfon, baixa de l’alumne/a o qualsevol altre incidència de rellevància per l’escolarització del nostre fill/a.
  15. Interessar-se per les activitats organitzades pel claustre de mestres i per les organitzades per l’associació de mares i pares del centre.
  16. Aportar idees, propostes i col·laboració pel bon funcionament del centre, tant individualment com mitjançant els/les delegats/des de curs, l’AMPA o els representants de les famílies al Consell Escolar.
  17. Llegir i respondre, si cal, les circulars; avaluacions; notes; convocatòries; faltes de disciplina, … que l’escola reparteixi.
  18. Informar el fill/a d’aquests compromisos. Revisar conjuntament amb l’escola el compliment d’aquests compromisos, sempre que el centre o la família ho considerin necessari.