Com treballem

La nostra metodologia del treball entén l’educació com un procés global on els diferents continguts i procediments, són intercanviables i útils per a resoldre diferents situacions o reptes que es poden presentar en l’àmbit escolar i en l’entorn on es desenvolupin. La organització de les activitats d’aprenentatge ha d’estar d’acord amb aquesta filosofia.

La organització del treball a l’escola ha de tenir present el currículum, el moment maduratiu de l’alumne i els espais disponibles i crear entorns i situacions d’aprenentatge que permetin el desenvolupament de les capacitats i habilitats dels nens i nenes, que tingui present la seva diversitat i que parteixi dels seus interessos i motivacions en els diferents contextos educatius.

La organització de les activitats de l’alumnat també ha de facilitar la relació entre els nens i nenes de diferents edats i diferents motivacions. Aquesta organització, que ha de ser oberta i flexible, s’ha de reflectir en els horaris que han de ser entenedors pels alumnes i les seves famílies.