Teixit d’Aula a E.I.

L’infant  és el centre de  l’aprenentatge. Tot està pensat per a desenvolupar els hàbits socials i d’autonomia necessaris per a que l’alumne faci, aprengui, relacioni coneixements, descobreixi, investigui, comuniqui i interactuï amb els altres.

A Educació Infantil, el propi espai es converteix en element educador i al llarg del dia es troben amb diferents propostes que els permeten aprendre de forma autònoma, amb l’acompanyament perenne de l’adult.

Pels matins, treballem per aules els RACONS DE LLIURE CIRCULACIÓ.  La cohesió dels grups classe conformen el que anomenem teixit d’aula. Els alumnes es troben unes aules espaioses, amb racons pensats per a que adquireixin les habilitats i destreses necessàries per a construir els coneixements. En les propostes dels racons hi apareixen tots els continguts clau del currículum. Amb  els racons de lliure circulació, treballen de forma autònoma i responsable, de vegades individualment i de vegades en equip. Es troben amb propostes diferents, poden escollir quan hi van i quan les fan, i també es troben amb algunes propostes dirigides i obligatòries que han de fer al llarg de la setmana. Els hàbits d’odre i endreça, la responsabilitat personal i el compliment de les normes establertes són bàsics en aquest funcionament. Al llarg dels matins, i combinant-ho amb els racons de lliure circulació, també treballem en rotllana, fem activitats a la PDI, expliquem contes, fem conversa, consciència fonològica, càlcul mental, música, una sessió setmanal d’anglès a P4 i P5…

Per les tardes trenquem amb el concepte d’espai-aula i els oferim 10 espais diferents d’aprenentatge basats en les intel·ligències múltiples de Gadner. Tres tardes a la setmana barregem a l’alumnat de P3-P4-P5, en un enfocament sistèmic i els oferim propostes d’aprenentatge lliure. Les aules es reconverteixen en espais on l’alumnat es troba amb propostes artístiques, matemàtiques, lingüístiques, musicals, científiques i experimentals, teatrals, de moviment, de joc simbòlic, de comunicació,…Cadascú escull a quin espai vol anar i aprèn de forma cooperativa amb els companys i companyes des de les seves fortaleses i intel·ligències més potents. Tothom hi te cabuda i tothom aprèn. (* per a saber-ne més, veure apartat ESPAIS D’APRENENTATGE dins de COM TREBALLEM)

També una tarda a la setmana fem un projecte amb els instituts de referència de la zona que es diu GRUPS INTERACTIUS.   Venen alumnes de batxillerat i entren a les aules, per a treballar amb els alumnes activitats lingüístiques i matemàtiques en petit grup, sota la supervisió de les tutores d’educació infantil. Tenim 6 o 7 alumnes de batxillerat per a cada aula. Cada alumne de batxillerat dirigeix una activitat i cada 10 minuts els alumnes d’educació infantil canvien d’activitat. (* per a saber-ne més, veure apartat GRUPS INTERACTIUS  dins de D’APRENENTATGE I SERVEI)

Video P5