Aprenentatge Entre Iguals

AL LLARG DEL CURS PROGRAMEM UNA SÈRIE D’ACTIVITATS ON LA BARREJA D’ALUMNAT DE DIFERENTS EDATS I TAMBÉ D’ADULTS I ALUMNES  PROPICIA EL PODER APRENDRE UNS DELS ALTRES.

• JOCS INTERCICLES. Una bona manera d’acabar el segon trimestre. Jocs cooperatius al pati. Cada equip està format per alumnat de P3 a 6è. Els alumnes més grans cuiden als meus petits i tots plegats interactuen, s’ajuden i duen a terme els jocs proposats.
  • SANT JORDI: L’intercanvi de llibres és una activitat compartida amb les famílies. La cultura de l’intercanvi va molt lligada a la cura del medi ambient que té l’escola. MARATÓ DE CONTES, els alumnes gaudeixen i aprenen dels voluntaris que durant tot el dia expliquen contes  a la biblioteca de l’escola. SUSURRANDO POESIAS, els alumnes i les famílies gaudeixen i aprenen dels alumnes de 6è que al llarg del dia i en diferents moments passen per recitar poemes a cau d’orella i a través d’un llarg tub a tothom que els vulgui escoltar.
  • JORNADA MEDI AMBIENT. És un dia molt especial. Els alumnes es barregen formant equips amb companys i companyes d’altres cursos i edats. I les famílies també hi participen, ja que preparen i lideren les estacions del diferents jocs basats en la cura del medi ambient.
  • TASTETS DE TARDOR. Els alumnes de P3-P4 i P5 es barregen per a fer uns tallers de cuina, creatius i plens de color…i a la tarda…taula parada i a menjar les “delicatessen” que han fet pel matí. Un cop més en les tallers internivell, els grans i els petits es barregen, s’ajuden i aprenen.
  • BENVINGUDA A PRIMÀRIA. Moment important. Els alumnes de P5 fan el salt a primària. La millor manera de saber quins canvis m’esperen, és que els meus propis companys i companyes de segon m’ho expliquin. I això és el que fan els alumnes de segon, durant la primera setmana o quinzena del curs es preparen per grups de 4 o 5, totes les qüestions relatives a projectes, organització, activitats…que fan a cicle inicial i que són diferents d’allò que havien estat fent a educació infantil.
  • ENSENYEM COM FUNCIONA EL PRÉSTEC DE LA BIBLIOTECA ALS ALUMNES DE SEGON. Un altre moment important, s’acaba la maleta viatgera que ha anat i vingut de casa fins a primer, plena de contes i històries. A partir de segon, els alumnes poden gaudir del préstec escolar i endur-se a casa un llibre de la biblioteca de l’escola cada setmana. Els alumnes de tercer preparen per grups de 4 o 5 tota l’explicació, i l’exposen un dia als alumnes de segon, a més d’ajudar-los a elaborar el carnet lector i a fer una visita guiada per a saber com està organitzada i com funciona la nostra biblioteca.