A partir d’ara l’AMPA serà l’AFA!

Bona setmana famílies!

Per fi us podem anunciar oficialment que l’AMPA (Associació de Mares i Pares d’Alumnes) canvia de nom i passa a dir-se AFA, Associació de Famílies d’Alumnes. El canvi de nomenglatura es va aprovar a la darrera assemblea anual i aquesta setmana hem rebut la confirmació oficial per part del Departament.

El concepte de família ha anat evolucionant amb el temps, de la mateixa manera que ho ha fet la societat. D’aquesta manera fem un pas més cap a la diversitat i la inclusió. El nou terme AFA ens permet incloure totes les diverses tipologies de famílies que conviuen cada dia a la nostra escola. Una diversitat que ens enriqueix i que ens recorda que hi ha moltes manera de viure. Volem que totes les famílies puguin sentir-se representades i el canvi de nom era una necessitat urgent.

Si mirem endarrere, el canvi de nomenglatura no és una cosa nova, sinó que ha anat evolucionant amb el temps. Fa uns quants anys a les escoles l’agrupació de famílies es denominava APA, Associació de Pares d’Alumnes. Aquest terme només representava a la figura masculina de la família com a membre responsable de l’educació dels fills i filles i excloïa altres figures que participen en la criança dels infants. Per això amb el temps es va pensar que aquesta denominació era poc inclusiva i va passar-se a dir AMPA incloent d’aquesta manera la figura femenina. De nou s’ha vist que aquest terme ha quedat obsolet degut a la diversitat de tipologies de famílies existents actualment en una escola i es va decidir tornar a proposar un canvi, l’AFA.

Tot és fruit de l’evolució i de la necessitat de parlar amb rigor sobre la realitat que ens envolta. Perquè les paraules ens defineixen i estan plenes de valors i de significat.

Així doncs, donem la benvinguda a l’AFA de l’Escola Jacint Verdaguer!