Racons d’aprenentatge a l’aula d’I4

Aquest primer trimestre d’I4 hem començat a treballar per racons d’aprenentatge. El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, realitzen activitats diferents de manera autònoma amb la guia i el suport de la mestra.

Des d’aquest plantejament es dona a l’alumne un gran protagonisme: participa activament en el seu aprenentatge, pot ser model i guia dels seus propis companys/es, potencia el diàleg entre iguals, pren consciència de les seves possibilitats, accepta i aprèn dels seus errors…

Aprofitant els múltiples aprenentatges que ens facilita LA TARDOR hem realitzat diversos racons d’aquesta estació:

-Escriptura del vocabulari de la tardor amb lletres manipulatives

-Comptatge d’elements de tardor amb pinces

-Trencaclosques de tardor amb números

-El joc del “memory”

-Parelles d’imatges i la seva ombra

-Retallar i decorar la classe amb tires dels colors de la tardor

-Sèries amb elements de tardor

-Sèries amb fulles de diferents colors

-Etc.

També hem realitzat altres racons de lectoescriptura com l’escriptura del nom dels companys/es utilitzant lletres en taps de botella o la roda de les lletres, per exemple.

Pel que fa a lògic-matemàtic hem realitzat comptatge d’elements, hem fet números amb plastilina, hem fet seqüències temporals, quadres de doble entrada, etc.

També fem racons més lúdics com el treball de les parts de la cara tot completant diferents cares amb les seves parts o fent de cuiners/es creant plats originals amb plastilina.

Podeu veure les fotos al Nextcloud dins la carpeta de cada grup classe.