MEMORIAL STOLPERSTEINE

Bona tarda famílies,

ja fa uns dies que els alumnes de 6è hem estat treballant la Guerra Civil, la Guerra Mundial i els fets més rellevants d’aquesta etapa tant dura de la història.

Vam conèixer la realitat de la guerra i dels camps de concentració franquistes i nazis. Ja sabíem que hi va morir molta gent però no sabíem que hi va haver targarins que van acabar a camps de concentració nazis on la majoria hi va perdre la vida.

Hem tingut la possibilitat de formar part del memorial STOLPERSTEINE que són petites llambordes que es col·loquen a la porta de la darrera residència coneguda de la persona deportada víctima del nazisme o feixisme. A Tàrrega, concretament, hi ha 8 monuments i 1 al Talladell.

Nosaltres teníem un encàrrec, i era homenatjar a Josep Ybós Briansó, un targarí que va morir a Mauthausen assassinat al 1941. Per aquest motiu, ahir, els representats de cada classe es van desplaçar fins al carrer Castell nº2, per llegir la seva biografia i un poema creat per tots els alumnes de 6è en la seva memòria.

A més a més, ens va cridar especialment l’atenció, que no hi hagués cap imatge de Josep Ybós, cap fotografia, així que amb els nom dels deportats de l’Urgell (21) i les dones deportades de tota Lleida (5) vam crear un fotomontatge.

Us deixem un recull de les tasques fetes i del moment de l’homenatge i us animem a que feu la ruta per conèixer els deportats de la nostra ciutat.

(feu clic a la imatge per accedir a les altres)

Esperem que acabeu de passar bona setmana!!