Límits, normes, hàbits i rutines.

A mida que els infants es fan grans van descobrint com és el món que els envolta: quines normes regeixen a casa seva, quines altres a casa dels familiars que visiten més sovint, com s’han de comportar a l’escola, al carrer i/o a les activitats extraescolars que fan.

Conèixer els codis de conducta de cada lloc els aporta ordre i seguretat. Avui us compartim alguns articles que ens parlen d’això: la importància que els infants tinguin una vida ordenada, un entorn coherent on quedi clar quines són les maneres d’actuar, com ens comportem les persones en societat, quines són les normes i els límits, com podem treballar-los i la importància de saber dir NO en el moment adequat.

Així, mica a mica, seran coneixedors de com és el món que els envolta i els serà més fàcil conviure-hi amb harmonia.

Una altra qüestió que va íntimament lligada amb les normes i els límits i és clau en l’educació dels infants són els hàbits i les rutines: aquelles accions que duem a terme cada dia i que ens ajuden a entendre com funcionem a casa: què és el que hem de fer i com ho hem de fer.

Us compartim, doncs, quatre articles que creiem que us poden resultar interessants.

I és que segur que la majoria de coses que hi llegireu les coneixeu i apliqueu, però rellegir i tornar a pensar en aquestes qüestions ens ajuda a millorar dia a dia.

El calaix de sastre és un espai de la web de l’escola que recull diversos articles i opinions que creiem que us poden interessar. Les opinions que s’exposen no són compartides necessàriament per tot el claustre de mestres o tots els membres de la comunitat educativa però creiem que poden ser interessants en el moment en que ens plantegin un debat al voltant d’un tema que ens apassiona: l’educació dels infants.