Activitats setmanals del 18 al 20 de gener PA – LES BALENES

Bon dia BALENES!

Tal com us vaig informar, a continuació podreu veure les activitats que us proposo fer el que queda de setmana. Com veureu estan dividides segons els dies de la setmana, però us podeu organitzar com us vagi millor.

Si teniu qualsevol dubte estem en contacte a través del correu electrònic.

Moltes gràcies per l’esforç i una abraçada molt gran per a tots i totes.

 

DILLUNS 18

  • Mates: simetria. L’activitat consisteix a fer una creació amb material que trobeu per casa i a l’altra banda de la línia divisòria imitar aquesta creació. A continuació us deixo una fotografia que us pot servir d’ajuda, però animo que la creació la facin els nens i nenes i deixin volar la seva imaginació i creativitat. En la imatge utilitzen peces de lego, però podeu utilitzar qualsevol material (pals, clips de colors, canyes…).

  • Música: percussió. Oferirem als infants la possibilitat d’experimentar amb diferents materials i descobrir els nombrosos sons que poden fer aquests. Una vegada feta aquesta primera experimentació els ajudarem a crear un ritme amb aquests materials. Us deixo l’enllaç a un vídeo de youtube on es creen diferents ritmes amb material quotidià. No es tracta de fer un muntatge d’aquestes característiques, la idea és crear un petit ritme amb diferents materials.

  • Traç: formes geomètriques. Es tracta de fer un dibuix petit de cada una de les formes geomètriques treballades (cercle, triangle, quadrat i rectangle) i de mica en mica anar ampliant el dibuix dibuixant aquestes formes. Us deixo unes imatges perquè pugueu veure de forma més clara l’activitat.

 

 

 

 

 

DIMARTS 19

  • Anglès: la família. Us deixo un vídeo de l’especialista d’anglès, la Maria perquè pugueu practicar amb ella una mica aquest idioma, ja veureu que és molt divertit!

  • Experimentació: manipulació. Continuarem amb la temàtica de l’hivern i en aquest cas us proposo que deixeu llibertat als infants perquè manipulin amb escuma d’afaitar i bicarbonat, veureu quina sorpresa s’emporten! Segur que després voldran jugar una estona i fins i tot la podeu fer servir per al vostre minimon. No us deixo cap imatge ni vídeo perquè us deixeu sorprendre amb els mateixos infants, espero que us agradi!
  • Entorn: les balenes. Continuarem amb el projecte del nom de la classe que de ben segur els infants tenen moltes ganes de seguir descobrint coses noves d’aquest animal. En aquest cas us proposo que investigueu com respiren les balenes.

 

DIMECRES 20

  • Llengua: Us animo a continuar descobrint el món de les lletres, aquesta vegada la lletra M. La dinàmica és la mateixa que la setmana anterior. El primer que hem de fer és pensar algun objecte, nom, material… que comenci per la lletra M. És important que les famílies feu el so de la lletra perquè els infants la puguin relacionar. Després d’això practicarem com s’escriu aquesta lletra amb diferents materials (plastilina, material d’oficina, safata amb farina, pissarreta…). Finalment escriurem 4 de les paraules que hem pensat anteriorment.
  • Plàstica: les balenes. Es tracta de realitzar un mural o una manualitat sintetitzant la informació que prèviament haureu buscat de les balenes. No es tracta de fer un mural o una manualitat que quedi maca, sinó que serveixi als infants per poder explicar aquesta informació quan tornem a l’escola.
  • Llibre: els alumnes de P4 han de fer la pàgina 3 del llibre de niu traç i els alumnes de P5 la pàgina 5 del llibre pensem. A continuació deixo les imatges de les pàgines amb una petita explicació de cadascuna.

Niu traç: es tracta de treballar els traços d’aquestes pàgines. Com podeu veure són traços verticals i horitzontals seguits.

Pensem: consisteix a observar les imatges que són iguals i modificar una de les dues (A o B) perquè siguin diferents.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>