Objectius dels 5 àmbits de l’Estratègia Digital de Centre

Assoliment de la competència digital

• Assegurar l’assoliment màxim de la competència digital de tot l’alumnat, del professorat i del centre.

Planificació estratègica i organització

• Planificar el desplegament i la implantació de les tecnologies digitals en els àmbits educatiu, administratiu i comunicatiu.
  • Assignar responsabilitats compartides en la gestió de la tecnologia en el centre i en els diferents aspectes relacionats amb la cultura digital.
  • Establir criteris per definir les prioritats de dotació dels recursos tecnològics i d’assessorament, i de formació del professorat.
  • Establir la presència del centre a Internet (portal web del centre, plataforma virtual, xarxes socials…), per tal de definir la identitat digital del centre i la seva difusió.
  • Integrar en un document tots els aspectes relacionats amb la implementació de les tecnologies digitals i vetllar perquè siguin coherents amb el PEC del qual forma part.
  • Concretar les infraestructures i maquinari que es requereixen per assolir els objectius anteriors.
  • Fomentar la inclusivitat de tota la comunitat educativa en l’assoliment del màxim nivell de competència digital.
  • Implicar la comunitat educativa en l’elaboració de l’EDC.
  • Divulgar l’EDC a la comunitat escolar.

Metodologies didàctiques i innovació

• Impulsar els usos curriculars de les tecnologies digitals i fer-ne el seguiment i avaluació.
  • Fomentar una cultura de pràctica reflexiva i millora contínua.
  • Fomentar la formació contínua del professorat del centre, l’aprenentatge entre iguals, i l’intercanvi d’experiències didàctiques i metodològiques entre el professorat del centre i en xarxes externes al centre.

Inclusió digital i de gènere

• Establir mesures per garantir la inclusió digital de l’alumnat, professorat i famílies, per evitar la bretxa digital.
  • Promoure accions i iniciatives tecnològiques per a la igualtat de gènere i per afavorir la cohesió social.

Seguretat i protecció de dades

• Vetllar pel compliment de la normativa en els usos de la tecnologia, especialment en allò que s’estableix a la Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPD), i a la Llei de propietat intel·lectual (LPI), així com les actualitzacions i lleis vigents en matèria de protecció de dades, i propietat intel·lectual en el moment que es publiquin les estratègies digitals de centre en la PGA.
  • Establir mecanismes de custòdia, seguretat i permanència de les dades digitals del centre.
  • Respectar l’autoria en la tria, ús i creació de recursos digitals, tant per part de l’alumnat com del professorat.
  • Establir mesures de protecció de l’alumnat i de les dades personals pel que fa a l’ús i instal·lació de plataformes i de programari.
  • Establir mesures de protecció de l’alumnat vers els continguts inadequats en l’accés a Internet, tant dels equipaments del centre com dels personals de l’alumne.