ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE

Els canvis tecnològics es produeixen cada cop a un ritme més accelerat. Tecnologies digitals que apareixen i d’altres que deixen de ser utilitzades. Els centres educatius no són aliens a aquest ritme. Ben al contrari, hi són immersos i no poden desvincular-se’n. Les eines digitals permeten no sols tenir els estudiants com a receptors d’aprenentatge sinó incrementar exponencialment les possibilitats creatives. Per tant, les tecnologies digitals poden tenir un impacte  favorable en l’aprenentatge dels alumnes si s’utilitzen de manera adequada, amb objectius clars i definits.

Definir clarament quina estratègia vol seguir un centre vers aquestes tecnologies digitals, ajuda a treure’n el màxim profit educatiu. El Pla TAC ja feia aquesta funció, però els canvis dels darrers anys obliguen a fer-ne un replantejament.
Per això, tal com indica el Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC), els centres hem de concretar l’Estratègia Digital de Centre (EDC).

L’Estratègia Digital de Centre defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

L’EDC parteix de l’antic Pla TAC amb la finalitat de donar resposta a les noves necessitats i de ser una eina àgil i flexible.

Durant uns mesos estarem elaborant aquesta estratègia i l’anirem recollint a la documentació interna de centre i publicant al web.