Activitats cicle inicial (setmana del 23 de març del 2020)

Hola nens i nenes de cicle inicial del Ferrà, som la Iolanda, l’Edu, la Maria, la Marta Comas, la Marta Muñoz, la Montse, la Miriam i en Rai.

Des de casa nostra pensem molt en vosaltres. En com estareu passant aquests dies: a estones avorrits/des, nerviosos/es, entretinguts/des,… una miqueta de tot. Les vostres emocions s’emboliquen, com li va passar … al monstre de colors.

Us vam posar uns quants deures abans de marxar del cole pensant que això no duraria tant, però per culpa de les circumstàncies hem decidit enviar-vos unes feines setmanals. Aquestes feines no seran avaluables ni avançarem temari, simplement treballarem i repassarem continguts ja treballats a l’aula. Aquestes activitats seran penjades al blog de cicle inicial. Hi haurà activitats de cada àrea i estan dirigides a tot el cicle.

CATALÀ:

• Activitat 1:

Us passem un vídeo d’una persona coneguda per vosaltres que us explica un conte. El sabreu explicar a algú altre de la família? Dels que teniu a casa o per videotrucades als avis, per exemple.

• Activitat 2:

Després d’escoltar-lo amb atenció respon a aquestes preguntes en un full de la llibreta taronja. Hi poses la data, el títol : EL CONTE DE LA SETMANA, copies les preguntes i les respons al costat

• Qui explica el conte ?
  • Com es titula el conte ?
  • Com es diu el nen del conte ?
  • Què es va menjar el monstre ?
  • Com s’acaba el conte ?

Recordeu que és molt important revisar  tot allò que escriviu: Mireu si heu fet tot això (els de 1r procureu fer-ho en lletra d’impremta!!!):

• Fer bona lletra, que s’entengui.
  • Separar paraules
  • Posar majúscules: al començament, després d’un punt i als noms propis (noms de persones, animals, pobles, rius, muntanyes, …)
  • Comprovar que no us heu deixat cap lletra.

MATEMÀTIQUES:

• Activitat 1: Cada setmana els companys d’Innovamat pengen a la seva web un repte diferent de l’apartat d’aventures i una sessió pràctica del laberint de nombres. A més també ens proposen una activitat científica. Aprofitarem aquestes aportacions setmanals per treballar-les. Pot ser que algunes sessions ja s’hagin realitzat a l’aula però així ens servirà per repassar: Aquest és el link del blog amb l’activitat de la primera setmana:

INNOVAMAT

• Activitat 2:

CREA EL TEU PROPI TANGRAM: https://www.youtube.com/watch?v=dhtF7dn2KOk

MEDI:

• Activitat 1:  Durant aquesta setmana farem de meteoròlegs. Cada dia mirarem el temps que fa i ho anotarem (si tens l’oportunitat anota també la temperatura). Al final de la setmana amb les dades recollides respon a les preguntes.

Durant aquesta setmana, quin temps ha predominat?

Quants dies ha plogut?

CASTELLÀ:

• Activitat 1: Llegeix el text següent.

Mi abuelo viven en una casa de piedra y madera que está rodeada de árboles. La casa tiene dos plantas, muchas ventanas y un balcón de madera. A un lado de la casa está el huerto, donde el abuelo cultiva hortalizas y las riega con el agua del arroyo. Al otro lado hay un sendero que conduce a un pueblo cercano.

• Activitat 2: Fes un petit dibuix i pinta’l tal i com has llegit.

ANGLÈS:

• Activity 1 /activitat 1:
    • 1st grade:  An interactive game about the Family!!! 1r curs: un joc interactiu sobre la família! Click here/aquí Now, you can use your family photos and describe them: This is my…dad! Let’s try! Ara ja pots utilitzar les teves fotografies familiars i descriure-les en anglès: Aquest és el meu…pare!! Intenta-ho!
    • 2nd grade: An interactive game about the house!! 2n curs: un joc interactiu sobre la casa! Click here/aquí These days, we stay at home all the time, so explain to your family the name of the different rooms of your house in English. Aquests dies, ens quedem a casa tota l’estona amb la família, doncs podries fer un tour i explicar-los el nom en anglès de les diferents habitacions.
  • Activity 2/ activitat 2:

Finally, both 1st and 2nd grade, you can sing the weather song and collect data from the seven days of the week. Click Here to listen to the song:  Finalment, nens i nenes de primer i segon curs podeu cantar la cançó del temps i veure quin temps fa cada un dels set dies de la setmana. Tal com heu fet a l’activitat de medi però en anglès. Aquí trobareu la cançó:

VALORS i PLÀSTICA:

Activitat: Fes un retrat d’alguna persona amb la que estiguis convivint aquests dies. Un cop fet, escriu allò que més t’agrada d’aquesta persona per dins i per fora.

MÚSICA:

Estic que segura que en aquesta setmana que ja ha passat haureu, com a mínim, cantat alguna cançó (ni que sigui a la dutxa…), ballat (ni que sigui un tik-tok…) i escoltat música (ni que sigui la del veí…). Enhorabona!

La música està a tot arreu, fins i tot confinats la música segueix present a les nostres vides!

Per aquesta setmana que entra us faig una proposta diferent: fer un petit repàs de les notes que hem après fins ara!

Haureu d’entrar a l’enllaç que trobareu a continuació:

Si fas 1r: fes l’exercici número 1 i 2

Si fas 2n: fes els exercicis 1, 2, 3 i 4.

EDUCACIÓ FÍSICA:

Benvolguts i benvolgudes alumnes durant aquests dies de quarantena una de les àrees que es veu més perjudicada és l’Educació Física. Aquest confinament no ens permet gaudir de l’aire lliure i la pràctica d’activitat física. Però això no ens impedirà gaudir en l’aprenentatge i millora de multitud de coneixements. Durant aquestes setmanes de la mateixa manera que en la resta d’àrees la Camino, la Marta, el Fran i l’Edu us enviarem tot tipus de reptes perquè intenteu practicar-los i assolir-los. Podeu aprofitar i compartir aquest moment amb les vostres famílies, ja sabeu que l’educació física sempre és millor en grup i companyia.

Els trobareu aquí

RELIGIÓ:

Activitat 1: La Quaresma

Fins a la setmana vinent!!

Petons!!