O.S.O.S

Avui hem iniciat un nou projecte a 5è en col·laboració amb la Universitat de Deusto: O.S.O.S (Open Schools for Open Societies). Aquest projecte parteix de la idea que les escoles som incubadores d’innovació i creació i que, com a tals, hem d’estar obertes al nostre entorn per tal de millorar-lo.

I com podem millorar el nostre entorn? Observant, detectant necessitats i marcant reptes. Aquests reptes ens permeten dissenyar i crear solucions de forma col·laborativa

El nostre projecte es diu Sant Joan Despí: ciutat amiga. El nostre repte és contribuir a la millora de l’accessibilitat de la nostra població.

Per iniciar el projecte hem convidat al Pablo i la seva gossa guia July. El Pablo és un noi invident que ens ha vingut a parlar sobre l’accessibilitat desde la seva pròpia experiència. Els ha acompanyat la Sívia, que és mestre a l’ONCE i dona suport a l’escola en relació al treball amb alumnes amb dificultats visuals.

Ha estat una visita molt interessant, ja que ens ha fet posar-nos en la pell de les persones invidents, hem aprés a orientar-nos a l’espai sense veure, a detectar necessitats a l’entorn per moure’ns de forma autònoma, …

Si cliqueu aquí podreu veure les fotos.