Serveis digitals que s’ofereix a la comunitat educativa

Serveis Digitals propis del centre

NODES ESPAI-3

🔗 Accés al web: https://agora.xtec.cat/ceip-espai3-sjdespi/

Des del web de l’escola es pot accedir a informació del centre, a les diferents plataformes i serveis amb els quals treballem a través d’enllaços ràpids, a les notícies d’actualitat del centre, etc.

USUARI CORPORATIU espai3.cat

Totes les famílies, l’alumnat a partir de quart de primària i el personal del centre disposa d’un usuari corporatiu sota el domini @espai3.cat.

Disposar d’aquest usuari dona accés a utilitzar les eines de la suite informàtica Google Workspace for Education amb el qual tindràs un correu electrònic (Google GMail), un espai d’emmagatzematge (Google Drive), eines ofimàtiques col·laboratives (Google Docs, Google Sheets, Google Slides, Google Forms, etc.)

Amb aquest usuari corporatiu, a més, es té accés a altres plataformes que fem servir, com ara el classroom..

ENTORNS VIRTUALS D’APRENENTATGE

L’Escola espai-3 fa servir l’entorn Google Workspace for Education per al treball col·laboratiu, gestió de documents al núvol, accés al correu electrònic del centre i altres funcions lligades al compte educatiu.

Dins la suite de Google, també teniu disponible Google Classroom que, com a Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA), destaca per la seva senzillesa d’ús i integració amb els serveis i eines d’aquest paquet d’utilitats. En recomanem el seu ús.

🔗 Accés al web: classroom.google.com

CHROMEBOOK  PER A L’ALUMNAT DE CINQUÈ I SISÈ

El Pla d’Educació Digital de Catalunya ha dotat els centres educatius de Chromebook per a alumnat i d’ordinadors portàtils per als docents.

Com a alumne/a, per tant, et cedirem un ordinador, un carregador i un embalatge, que cal que conservis fins al dia que calgui retornar l’equip

Segons les NOFC (Normes d’organització i funcionament del centre), en cas de pèrdua del carregador de l’ordinador portàtil, caldrà que el compri l’alumne que l’ha perdut.

Serveis Digitals externs del centre

Degut a l’èxit obtingut de la trajectòria del centre amb el treball amb dispositius mòbils Ipads, l’escola ha arribat a un acord amb la consultora d’Apple SETEK per què ofereixi a les famílies  de quart de primària que ho desitgin l’adquisició d’un aparell homologat a un preu força econòmic. Els detalls d’aquesta adquisició es fan  arribar a les famílies  matriculades a finals de juny o principis de juliol.

En cas d’avaria l’escola disposa d’un fons d’aparells de reserva per tal que l’alumnat afectat pugui treballar amb ell mentre es realitza la reparació.

L’aparell és propietat de la família, però en el seu ús docent caldrà seguir una normativa bàsica que farem arribar a l’alumnat a l’inici del curs.

Ús de plataformes digitals

Fa anys que el centre va  substituir els tradicionals llibres de paper per materials elaborats pel professorat del centre o plataformes on-line interactives als quals s’accedeix mitjançant un usuari i una contrasenya. Aquesta aposta tecnològica en cap cas elimina l’ús de altres materials manipulatius pedagògics imprescindibles com el llapis i el paper, però permet enllaçar amb activitats d’aprenentatge, vídeos, pàgines WEB i molts altres recursos garantint l’educació competencial en tots els àmbits.

Per tal d’afegir encara més valor als processos matemàtics: resoldre problemes, raonar, connectar, comunicar-se i representar, sense oblidar els continguts, el centre aposta per la plataforma digital Innovamat. La família ha d’abonar el cost d’una llicència anual i un cop l’alumne té l’usuari i la contrasenya es pot connectar als llibres des de qualsevol aparell i ubicació.

Procediment alta usuaris

Acords d’us de la plataforma E.V.A

Des del centre s’han pres uns acords referents a l’ús de la nostra plataforma EVA (Google Classroom) i els hem plasmat en aquest document: Acords d’ús de la plataforma E.V.A

Organització de la documentació digital del centre

La documentació digital del centre la podeu trobar a la nostra web. Aquí us deixem alguns enllaços perquè pugueu accedir de manera més senzilla:

Documents de compromís, d’autoritzacions i documents normatius, com les NOFC: Documentació de centre

Documents relacionats amb la part digital extreta: Documents referents a l’EDC

Document sobre el Reglament de l’Alumnat per a l’Ús Adequat dels Recursos Digitals: RUARDI

Guia del Classroom per alumnat de P3 fins a 3r: Guia Classroom (P3-3r)

Guia del Classroom per alumnat de 4t fins a 6è: Guia Classroom (4t-6è)

Gestió d’equipament digital

L’escola espai 3 disposa d’equipament digital variat com tauletes, iPads, Netbooks i Chromebooks per desenvolupar la competència digital de l’alumnat de manera transversal a tots els àmbits.

El document de gestió d’aquest equipament el podeu trobar aquí: Gestió d’equipament digital

Aplicacions i programari del centre