Ja és Nadal

Tornem a enfilar les últimes setmanes de l’any.. ja anem pel 2016, segons la nostra cultura és clar. Segons el calendari Xinès, acabem l’any 4713, pel calendari islàmic és el final del 1437, i pels hebreus el nostre 2017 serà 5776.. I es que el nostre calendari està ple de curiositats. Els de Cavall Fort van fer un recopilatori amb totes aquestes anècdotes que podeu llegir clicant sobre la següent imatge

*L’article corresponent al cavallfort núm.1251, ha estat despublicat.

L’article començava així “No us heu preguntat mai per què el calendari que tenim és com és? Té coses molt curioses, per no dir estranyes! Per què dividim l’any en 12 mesos desiguals, set de 31 dies, quatre de 30 i un de només 28 (o 29 cada quatre anys)? I per què els començaments de les estacions de primavera, estiu, tardor i hivern no es fan coincidir amb un dia primer de mes? Els noms de setembre, octubre, novembre i desembre vénen clarament dels mots que en llatí signifiquen “set”, “vuit”, “nou” i “deu” (septem, octo, novem i decem), però són mesos que ocupen els llocs 9, 10, 11 i 12 del calendari! Per què celebrem la pasqua cada any en dies diferents…? I les denominacions dels altres mesos, des del gener fins a l’agost, quin origen tenen? Com que he pensat que us agradaria saber alguna cosa de tot això, he decidit explicar-vos una mica el se’n que se’n sap. És una història llarga, molt llarga… ”

Sigui com sigui, quan l’any s’acaba i tanquem el cicle d’una volta al Sol (que és el que mesuren els anys), ens ve al cap reviure tot el que hem viscut durant aquell any, coses bones, coses no tan bones, i de les que cal aprendre’n.. bons propòsits i nous, o no tan nous, reptes, somnis i il·lusions, per l’any que començarà.

A l’escola, com no pot ser d’una altra manera, el calendari també marca el nostre dia a dia i el ritme de molts moments del curs, les festes culturals són una de les excuses perfectes per entendre, parlar, valorar i, per què no, intentar fer millor el món i la societat en la que vivim.

La propera setmana serà la darrera del curs, i farem el concert de nadal. No us avançaré res per tal de garantir la sorpresa i la intriga fins el darrer moment. No obstant si que aprofitarem per compartir-vos un recurs de nadales d’un blog educatiu que està molt i molt bé

 

Així mateix el Nadal també s’ha convertit a les darreres decades en un boom de consum que des de l’àmbit educatiu considerem que no és positiu ni saludable. No obstant valorem que tota dificultat o barrera, és a l’hora una oportunitat, i en aquest cas aquest bombardeig consumista del nadal es pot fer servir per reflexionar:

Els Llibres

“Quan veig els catàlegs de regals de nadal i que no hi ha cap pàgina dedicada als llibres penso: No anem bé, alguna cosa no rutlla” . Recomanacions d’en Jaume Centelles.

Cicle Infantil

Cicle Inicial

Cicle Mitjà

Cicle Superior

El tipus de joguines

Els Reis Mags

Una Molt bona història per donar resposta a la sempre difícil pregunta : El Reis Mags són de veritat?

Molt bones festes a tothom!

I que el proper any, sigui el número que sigui, el fem genial i fantàstic!