UNA  LLUNA A 1rB!!!!!

A partir de la noticia que havia germinat una llavor a la part oculta de la lluna, i aprofitant que fa 50 anys de l’arribada de l’home a la lluna, vam adonar-nos que volíem saber moltes coses sobre aquest satèl·lit de la Terra.

Així doncs, vam decidir fer el Projecte de treball d’aquest trimestre envers aquest tema i poder descobrir què hi ha a la part oculta de la lluna.

Per començar vam decidir que ens organitzaríem amb equips de treball, on cada membre de l’equip ha d’assumir un rol i decidir un compromís d’equip: tothom s’ha de comprometre amb el grup, treballar bé i de manera cooperativa perquè funcioni.  Vam decidir que hi hauria el rol del portaveu, el rol del secretari, el rol de l’encarregat de material i el rol d’animador.  Per triar aquests rols vam valorar les habilitats i punts forts de cada membre i vam veure que tots podíem aportar qualitats al grup.

Per buscar la informació que necessitem, vam decidir preguntar a un grup d’experts envers aquest tema i vam veure que qui més en sabia era la NASA.  Així doncs, estem pendents de contactar amb ells perquè ens permetin enviar els robots que estem creant per aconseguir informació i anar resolent tots els dubtes que van sorgint.

Ja hem enviat el correu a la NASA!

Els alumnes de 1r B hem treballat molt per enviar un correu amb les nostres peticions a la NASA. Primer vam decidir quin era el mitjà més idoni per comunicar-nos en aquest cas, després vam aprendre quines parts té un correu i vam jugar a muntar diferents tipus de correu. Finalment, entre tots, vam escriure al panell el correu i el vam enviar i…  Ja tenim resposta!!!!

Diuen que aquest dimarts enviaran a l’escola un astronauta de la NASA a recollir un dels nostres robots…!!

El primer robot ja ha arribat a la lluna!!

Ja hem rebut la resposta de la NASA!!!!

Aquesta carta ens diu que per ser bons científics hem de fer hipòtesis. Així doncs, ja hem fet la primera d’elles sobre quantes fases crèiem que té la lluna i el perquè d’aquest fenomen.

Després hem vist un vídeo que ho explicava molt bé, i al final hem fet servir unes galetes Oreo per representar les fases de la lluna.

Si voleu veure les fotos d’aquesta sessió tan especial i LLEGIR LA CARTA DE LA NASA, sols heu de clicar sobre la foto de l’esquerra.

Avui ha tornat el segon robot de la lluna! Aquesta vegada ens ha portat unes mostres de meteorits i tot de material per descobrir per què la lluna té cràters. Després de jugar, experimentar, mesurar, anotar, fer hipòtesis… hem arribat a la conclusió que la lluna té els cràters pels xocs dels meteorits que hi ha hagut. Pensàvem que com més gran era el meteorit més gran era el cràter, però hem utilitzat unes boles de xocolata totes iguals i els forats que deixaven tampoc eren iguals i hem pensat que també depenia de l’alçada des d’on ho llançàvem. El proper dia controlarem dues variables, la mida de la pedra i l’alçada des d’on cau, i seguirem recollint dades per extreure conclusions.

Per veure més fotos d’aquesta sessió, cliqueu sobre la fotografia de la dreta.

En una altra sessió de plàstica hem experimentat amb diferents materials i hem fet una làmpada amb forma de lluna, amb paper, cola blanca i un globus.

En la segona part de l’experiment hem treballat amb els cràters: controlant una variable, l’alçada…  També hem descobert que la força (fort o fluix) hi juga un paper destacat.

Aquest últim robot del grup dels superplanetes ens ha portat un repte important! Després de veure algunes notícies sobre meteorits que poden caure al nostre planeta estàvem una mica espantats… Amb l’últim  experiment hem descobert que la terra té una atmosfera que ens protegeix dels meteorits, dels raigs del sol i ens dona oxigen per respirar. Hem après que el foc necessita l’oxigen per encendre’s, i per això es formen els estels fugaços quan partícules de cossos que orbiten a l’espai col·lisionen amb la nostra atmosfera.

Si voleu veure més fotos de l’experiment cliqueu sobre la imatge de la carta.

En aquesta carta ens informen del risc que correm els habitants de la Terra atès que el setembre vinent pot ser que ens caigui un meteorit al nostre planeta!!!

Després de descobrir què era l’atmosfera, hem fet uns experiments per veure què és la gravetat. Amb tot això anem veient diferències entre la lluna i la terra.

Per poder veure el vídeo de l’experiment que vam fer a l’aula, cliqueu sobre l’enllaç anterior.

Aquesta setmana hem realitzat unes proves semblants a les que fan els astronautes de la NASA abans de viatjar a l’espai. La primera era de gravetat, costava molt caminar amb les xanques! N’hem fet una altra de força, una de precisió i una d’intel.ligència. Tots i totes hem treballat en equip i les hem superat i ja tenim el nostre carnet. Finalment hem vist el trailer de la pel.lícula “Figuras Ocultas”, que explica la història real de tres dones que van tenir moltes dificultats per poder treballar a la NASA tot i ser grans matemàtiques i tenir unes ments brillants. Finalment, amb molt d’esforç, van aconseguir canviar les coses i formar part d’un equip americà a la NASA.

Si cliqueu sobre la foto de l’esquerra podreu veure més fotos del procés.

Amb aquesta superexperiència tanquem el Projecte de la lluna. Aquest dimarts, al Cosmocaixa ha estat ple de bones sorpreses i ens ho hem passat d’allò més bé amb el planetari, el bosc inundat i l’exposició de Tintín a la lluna. Amb tot això finalitzem un projecte on hem après a avaluar-nos i coavaluar-nos amb rúbriques, a fer una KAPSI, a treballar cooperativament, a plantejar hipòtesis i treballar per grups d’experts. Tot això ha estat possible gràcies a la motivació que ens despertava el tema de la lluna i a la col.laboració de famílies i mestres. Amb ganes de descobrir què ens espera pel 3r trimestre…

Ha estat un Projecte fantàstic!!!!!

Mireu!!!!!!  Aquestes fotos que veureu clicant aquest enllaç parlen per si mateixes!!!

.