L’ESTONA D’ASSEMBLEA A INFANTIL

A l’escola treballem cada dia per millorar la convivència, per això plantegem tot un seguit d’actuacions que tenen en compte el clima de benestar i calma entre els infants, promovent valors de participació, iniciativa, cooperació, responsabilitat i d’autonomia.

Els objectius a llarg termini és que els infants arribin a ser persones amb criteri propi, siguin responsables de les seves actuacions i siguin capaços de conviure en pau.

Per poder treballar aquests aspectes, a l’escola, treballem l’assemblea a diferents estones del dia, començant amb la primera hora del matí, com a recurs que forma part del Projecte de Convivència, ja que és una eina que fomenta l’aprenentatge personal i social, així com la participació, l’esperit crític, la pertinença, i promoure la cohesió de grup i la presa de decisions.

També és un espai de reflexió, un lloc per desenvolupar el pensament, exercitar el diàleg, la participació, en la resolució de conflictes, l’escolta activa, intercanvi d’experiències i exposició d’idees; al mateix temps, és un espai de discussió per plantejar els problemes que els afecten o sorgeixen, és el lloc on poden expressar la seva opinió, prendre decisions, parlar de situacions d’aprenentatge, arribar a acords, establir normes necessàries per al grup, etc. En resum, un espai per practicar actituds democràtiques i implicar-se en la vida d’escola.

1. Virginia

Us felicito per aquesta activitat, entre d’altres de l’escola, es una de les que considero més importants per la cohesió social, resolució de conflictes i inteligencia emocional. Moltes gràcies per aquesta proposta.