Dijous dia 13 vàrem començar l’activitat d’animació a la lectura d’apadrinament lector on els alumnes de 4t fan de padrins dels alumnes de P-5, als seus/ves fillols i filloles.
Això vol dir que cada padrí/na es compromet a ajudar a llegir al seu/va fillol/a i gaudir de la lectura junts per engrescar i encomanar el gust per la lectura.
L’activitat es porta a terme cada segon dijous de mes a la tarda i es desenvolupa en dos espais diferents : la classe de P5 i la classe de 4t. Els grups es divideixen en dos i un resta a P5 amb el seu/va padrí/na i l’altre meitat puja a l’aula de 4t amb el seu fillol/la agafat de la mà.
El moment màgic arriba quan el/la padrí/na obre el llibre que ha escollit i comença la lectura. Els alumnes de 4t fan un treball previ a la classe per veure com presentar la lectura, com fer-ho de forma més atractiva i confeccionen unes preguntes per engrescar i ajudar a la comprensió al seu/va fillol/la.
Les mestres ens encarreguem de supervisar l’activitat i assessorar davant de qualsevol dubte. Al finalitzar alguns petits han fet un dibuix de regal o han fet un tomb pels diferents espais de les aules.
Aquesta activitat és molt positiva per diverses raons:
- Es potencia la relació afectiva entre el/la padrí/na i el/la fillol/la.
- S’estableixen lligams entres els/les nens/es de diferents cicles educatius.
- És dona un valor afegit a la lectura i és més divertida.
- Els nens i nenes de quart aprenen a ser una mica més responsables i a tenir més paciència.
- Fa créixer l’autoestima.
- S’accepta la diversitat.
Quina bona idea fer-ho amb P5! Segur que aprenen moltissim!