L’APADRINAMENT LECTOR , 4T I P-5.

Dijous dia 13 vàrem començar l’activitat d’animació a la lectura d’apadrinament lector on  els alumnes de 4t fan de padrins dels alumnes de P-5, als  seus/ves  fillols i filloles.

Això vol dir que cada padrí/na es compromet a ajudar a llegir al seu/va  fillol/a i gaudir de la lectura junts per engrescar i encomanar el gust per la lectura.

L’activitat es porta a terme cada segon  dijous  de mes a la tarda i  es desenvolupa en dos espais diferents : la classe de P5 i la classe de 4t. Els grups es divideixen en dos i un resta a P5 amb el seu/va padrí/na i l’altre meitat puja a l’aula de 4t amb el seu fillol/la agafat de la mà.

El moment màgic arriba quan el/la  padrí/na obre el llibre que  ha escollit  i comença la lectura. Els alumnes de 4t fan un treball previ a la classe per veure com presentar la lectura, com fer-ho de forma més atractiva i  confeccionen  unes preguntes per engrescar i ajudar a la comprensió al seu/va  fillol/la.

Les mestres ens encarreguem de supervisar l’activitat i assessorar davant de qualsevol dubte. Al finalitzar alguns petits han fet un dibuix de regal o han fet un tomb pels diferents espais de les aules.

Aquesta activitat és molt positiva per diverses raons:

• Es potencia la relació afectiva entre el/la padrí/na i el/la  fillol/la.
  • S’estableixen lligams entres els/les nens/es  de diferents  cicles educatius.
  • És dona un valor afegit a la lectura i és més divertida.
  • Els nens i nenes de quart aprenen a ser una mica més responsables i a tenir més paciència.
  • Fa créixer l’autoestima.
  • S’accepta la diversitat.