ENTREVISTA A LA CIENTÍFICA NEREA DEL PRRB

El dia 9 de maig del 2022, al curs de 6è al centre escolar de l’eixample, anomenat Els Llorers, van fer una entrevista a la científica Nerea Moreno. El personal del canal “els periodistes” van anar a l’escola en busca d’algunes de les preguntes fetes en aquella entrevista. El centre va acceptar i avui podreu disfrutar de les preguntes més interessants i a més també preguntarem als alumnes si els ha agradat l’experiència.

Aquesta serà una explicació científica, on a més a més i van colaborar la Mónica i la Marta. Hi haurà qüestions personals i d’altres relacionades amb la ciència, però totes molt divertides.

Li van fer 18 preguntes en total i aquestes van ser les més interessants:

Com et vas adonar que volies ser científica? Què o qui et va animar a ser-ho?

La Nerea va respondre que es va adonar que volia ser científica quan anava a quart de l’ESO i en la seva classe de biologia li van explicar perquè els éssers humans tenen els ulls i els cabells de diferents colors, que és l’ADN, etc. També tenia molt bona relació amb el seu professor d’aquesta assignatura i ell va ser el que la va acabar de convèncer.

Què t’agradaria haver sigut si no haguessis sigut científica?

A ella li hagués agradat ser policia, però també li hagués agradat ser professora d’educació física perquè li agrada molt l’esport.

Quantes enfermetats has treballat?

Ella ens va respondre que no treballava ben bé les enfermetats sino quina és la causa de l’enfermetat.

Quina és la millor experiència que has tingut sent científica?

La Nerea ens va dir que la millor experiència que ha tingut sent científica ha sigut anar a altres països per fer experiments i conèixer a científics coneguts en el món de la ciència.

Com s’estudia l’ADN? Què és el més difícil d’estudiar-lo?

L’ADN, s’aconsegueix amb la saliva, a través d’un  secuenciador que llegeix l’ADN. El més difícil és saber identificar la lletra de la malaltia.

Què passa si algú no té defenses immunitàries?

Una persona sense sistema immune no pot fer casi res, per la inseguretat i el perill que suposa no tenir defenses. Per aquest motiu sempre han d’estar medicats.

Actualment, quines són les malalties més comunes?

Les malalties són: respiratòries, refredats i ara la Covid-19.

Si haguessis de donar-li un consell a un nen o nena que vulgui ser científic o científica quin consell li donaries?

Que tingui bones notes en els seus estudis i sobretot que tingui molta curiositat, que vulgui descubrir tot.

Els alumnes després de l’experiència van dir que va ser fantàstic poder conèixer a una científica i que va ser molt interessant tot el que va contestar. La Nerea es va mostrar molt simpàtica, i va explicar molt bé tot, perquè són coses molt complicades però ens les va fer entendre molt bé. També diuen que els hi ha donat consells molt bons per a ser uns grans científics!