Com treballem les matemàtiques a l’escola?

A l’escola, des de fa uns anys, hem optat per treballar les matemàtiques d’una manera més manipulativa, fomentant la creativitat, el pensament crític i la resolució de problemes. Per fer-ho, ens basem amb el sistema d’Innovamat. Però què és i com treballa Innovamat? Innovamat és una eina educativa innovadora que ofereix continguts adaptats als diferents nivells i estils d’aprenentatge dels infants de primària.

Amb Innovamat compartim la idea que les matemàtiques van més enllà de l’aprenentatge de conceptes i procediments. Aprendre matemàtiques també va lligat al desenvolupament de processos mentals que estructuren el pensament, donant sentit a aquests conceptes i procediments, permetent posar-los en pràctica. Així doncs, des de l’escola i amb l’ajuda d’Innovamat, procurem que els nens i nenes siguin matemàticament competents, que prioritzin la comprensió per sobre de la memorització, que explorin, que descobreixin i que facin les seves pròpies conjectures.

Si assistiu a una classe de matemàtiques a l’escola trobareu que, en primer lloc, es presenta el tema a tractar i es tempteja l’alumnat per veure què en saben. Tothom participa activament aportant les seves idees i qüestionant-se resultats i processos, aprenent dels iguals. Seguidament, hi ha una part on es treballa en gran o petit grup, generalment amb material manipulatiu. Finalment, hi ha la part d’enregistrar el què s’ha après al quadernet.

A més Innovamat també proporciona accés a una plataforma que conté activitats interactives i recursos multimèdia, que s’ajusten al nivell de l’infant, permetent personalitzar l’experiència d’aprenentatge, proporcionant retroalimentació immediata i adaptant les lliçons segons les necessitats individuals. 

D’aquesta manera, aconseguim que els infants desenvolupin habilitats que els permetin encara els reptes del futur! 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>