Campanya MOBILITZA’T

Aquest any, l’escola participa en la campanya mobilitza’t :

QUIN ÉS EL MOTIU?

En els mòbils i electrodomèstics hi ha un mineral anomenat coltan. Aquest mineral s’extreu majoritàriament a la República Demòcrata del Congo (el 80%). Per extreure’l,  exploten a nens sense gairebé recursos. També, al excavar, treuen terreny als ximpanzés. Per si fos poc, amb tots els diners que guanyen exportant coltan, compren armes i explosius.

QUÈ VOLEM ACONSEGUIR?

• Reutilitzar el coltan per utilitzar-lo en altres dispositius.
  • Reduir la demanda d’aquest mineral.
  • Conscienciar a la població.

COM HO FAREM?

A l’entrada principal, i a l’entrada del pati dels petits, hem posat dos contenidors  per tal que pugueu dipositar els vostres mòbils vells o trencats*.

*Porteu-los sense la targeta SIM

8 alumnes de 5è vàrem anar per tota l’escola a explicar curs a curs aquesta campanya. També tots els alumnes de 5è vam fer 3 cartells informatius, que els podreu trobar per l’escola.

Cada 30 mòbils que recollim, tindrem l’apadrinament d’un ximpanzé durant 1 any totalment gratuït.

AGRAÏMENTS

Institut Jane Goodall, alumnes de 5è

Gràcies per la vostra atenció.

Article fet per: L’ Andrea Azogue Parada iel David Miralles Carreras de 5èA