Som el que mengem

Els nens i nenes de 4t hem estat mirant el que portàvem per esmorzar. Alguns companys han comentat que l’esmorzar d’alguns alumnes no era de tot saludable.

Hem volgut saber què es considera saludable i el que no. Ha sorgit la proposta d’analitzar el que esmorzem a casa i a l’escola durant una setmana.

Hem recollit aquestes dades i les hem interpretat a partir dels coneixements previs i de la informació que hem anat descobrint sobre què és seguir una alimentació saludable.

Un cop coneguda com han de ser els nostres hàbits alimentaris, hem volgut investigar com n’és de saludable la vida dels nostres companys d’escola fent-los una enquesta. Hem elaborat unes gràfiques utilitzant els fulls de càlcul d’excel amb els resultats obtinguts.

Hem elaborat un receptari d’esmorzars saludables divertits i l’hem compartit a la revista de l’escola perquè tothom en tingui coneixement.

Vam entrevistar una professora del grau de nutrició superior que ens va endinsar en el coneixement de tot el món alimentari.

Vam aprendre a llegir etiquetes de diferents productes i vam descobrir quins són els components més perjudicials i els que no ho són tant.

A més vam tenir l’oportunitat de visitar una cuina d’un restaurant on vam poder manipular i elaborar un plat saludable i propi de la dieta mediterrània.

Ara som coneixedors dels productes que són de temporada, de receptes tradicionals del nostre país i d’altres cultures, com ha de ser la nostra alimentació, què vol dir portar una dieta equilibrada i quines recomanacions hem de seguir per gaudir d’una bona salut.

En resum, hem arribat a la conclusió que el procés d’alimentació ens acompanya al llarg de tota la vida. Per aquest motiu caldrà que sempre en tinguem cura per gaudir d’una vida saludable.