Els cargols són equilibristes?

Es proposa realitzar un experiment amb els alumnes d’I4 i i5. Traiem de la cargolera un parell o tres de cargols. Els mullem, ja que estan ben adormits. Preguntem als nens i nenes si podran desplaçar-se sense caure pel cim de la pissarra, per la part superior del respatller de la cadira, per un fil de metall, per un fil de cuca… Els alumnes fan les seves hipòtesis i les anem verificant.

Aquesta activitat motiva i engresca als infants. Comprovem que el seu desplaçament és diferent segons el material que els hi presentem (plàstic, roba, fusta, metall…). La seva bava és la que ajuda i facilita a aquests invertebrats a desplaçar-se sense risc de caure. Podem afirmar que els cargols són uns experts equilibristes.