Participem a l’Aula Mòbil

Per tercer any consecutiu, un grup d’alumnes participa al programa educatiu de producció audiovisual amb mòbils de Barcelona Aula Mòbil; un projecte de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, desenvolupat pel Col·legi Professional de l’Audiovisual de Catalunya.

L’objectiu del programa és acostar el professorat,els joves i les seves famílies, al coneixement de les noves tecnologies, especialment dels telèfons mòbils i les tauletes, ajudant-los a ser conscients de la seva incidència en la societat i del seu potencial com a eina educativa. L’objectiu final del projecte és promoure un ús responsable de les noves pantalles i una utilització com a eina de producció, en el marc de l’alfabetització audiovisual a les aules.

S’han fet dos tallers de producció audiovisual a l’escola de la ma d’una monitora; un primer taller de pre-producció on es fa una presentació a l’alumnat explicant els trets bàsics del llenguatge audiovisual i assessorar com desenvolupar la idea, preparar el guió… El segon taller es realitza el rodatge del curtmetratge acompanyat de la monitora que els tutoritza.

Està previst fer una sessió amb pares i mares, professionals de l’educació i professionals de l’audiovisual, on els nens i nenes poden aplicar els coneixements obtinguts durant els tallers i ensenyar-ho als seus pares.

La fase final del projecte amb alumnes i escoles culmina amb la celebració de l’Acte de cloenda “Barcelona Aula Mòbil”, on es presentaran: els treballs audiovisuals seleccionats.

El recull de la jornada, així com les produccions del programa “Barcelona Aula Mòbil”,

Aquest treballs queden recollits en una web específica del projecte que servirà per augmentar la difusió de l’aprenentatge i donar-hi continuïtat. La jornada gaudeix de la col·laboració de les televisions locals.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *