CONTE DE LA CASTANYERA
CURS 2021-22 1r TRIMESTRE
Aquest curs hem engegat les sessions de Logopèdia altre cop a tots els grups d’infantil i primària (després de l’aturada dels cursos anteriors per la pandèmia).
Els alumnes gaudeixen de l’explicació de contes, les representacions amb titelles, els jocs per afavorir la comunicació i també la relació entre ells i amb l’adult…
Aquí teniu una petita mostra del que hem fet aquestes últimes setmanes: hem treballat el CONTE DE LA CASTANYERA en format virtual, amb activitats a la PDI, en plafons monogràfics, amb l’explicació oral i sobretot hem gaudit vivenciant-lo mentre ens vestim de Castanyers/es.
Tal com diu la cançó: https://youtu.be/sshpaehePcs
“LA CAMISA LI VA PETITA,
LA FALDILLA LI FA CAMPANA,
LES SABATES LI FAN CLOC-CLOC…
I AL BALLAR SEMPRE GIRA AIXÍ”
Us deixem també l’enllaç del conte i les activitats per a que en pogueu seguir gaudint des de casa:
https://www.edu365.cat/primaria/catala/historic/contes_spc/casta/index.ht
Alguns dels alumnes dels grups 1-2-5-6-7 vestits de Castanyers:
29/10/21
UN CONTE PER TREBALLAR LA PRIMAVERA I EL SEU VOCABULARI
CURS 19/20
UTILITZEM LA PANTALLA TÀCTIL COM A COMUNICADOR
Hem treballat “el conte dels 3 porquets”. Fem servir la pantalla tàctil com a comunicador. Quan toquem les imatges sona la veu que prèviament hem gravat i estimula l’atenció auditiva i la repetició oral.
A la comissió de comunicació de l’escola, les logopedes i algunes mestres estem elaborant i adaptant varis contes: conte de la Rita, dels 3 porquets, de la Caputxeta vermella, del globus, de la llebre i la tortuga, de la piscina… Cada conte compta amb diferents formats: presentacions de power point per fer servir a l’ordinador, plafons monogràfics, plantilles per comunicadors de vàries caselles, contes impresos per passar les pàgines, material per explicar el conte de manera vivencial (titelles, objectes reals, imatges…).
01/03/2013
EL CONTE DE LA RITA
Avui a logopèdia hem explicat entre tots el “Conte de la Rita”. La Rita demana permís a la mama per poder fer coses que li agraden. En aquest cas: “bufar bombolles!”.
Fem servir titelles, fotografies, pictogrames i objectes reals. Utilitzem material en diferents graus d’abstracció per adaptar-nos a la diversitat de necessitats del grup-classe.
Treballem la comunicació amb l’ajut de plafons monogràfics, comunicadors, assenyalant i intercanviant imatges. Els sistemes alternatius i augmentatius de comunicació ajuden a millorar la comprensió i l’expressió oral, o mitjançant altres canals (llenguatge visual i gestual).
01/03/2013
EL CONTE AMB LES TITELLES
A Educació Infantil fa dues sessions de logopèdia, el que ens proposem és prolongar el temps d’atenció visual i auditiva, que aprenguin a esperar el torn i respectar el dels altres, que comprenguin i utilitzin el vocabulari bàsic i funcional i també el vocabulari de l’entorn.
Per fer-ho utilitzem la PDI amb una gran diversitat de programes i presentacions de “power points”, i a l’aula treballem amb els contes, jocs de llenguatge, imatges, amb titelles…..
Avui però hem treballat el conte de “Carnaval al Bosc” amb les titelles, a tots els agrada ja que poden jugar amb el cargol Ramon, la papallona, el follet del bosc….
26/02/2013